Facebook Google+ Twitter

Krakowska umowa z Mobilisem

Można się zastanowić czy uroczyste podpisanie przez Miasto Umowy w czwartek 7 listopada z Firmą Mobilis Polska Sp.zoo, która jest córką Izraelskiej Spółdzielni Egged na aż kolejne 10 lat będzie korzystna dla turystów i mieszkańców Krakowa.

Nowoczesny nowy elektryczny autobus na próbach w Krakowie. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO KrakówOd okresu przed II Wojną ŚwiatowąPan dyrektor ZIKiT podpisuje umowę z Mobilisem. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków jak i wcześniej istniała Polska, Krakowska firma zajmująca się Przewozami Komunikacji Miejskiej. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie Sp.zoo, bo tak teraz nazywa z wieloletnimi tradycjami i ściśle związana z samorządem Krakowa, który jest jej założycielem jak też głównym właścicielem.

Niestety mimo swych zasług oraz wypełnienia przez MPK Dyrektyw UE w sprawie organizacji komunikacji miejskiej i w ramach swych struktur powołanie kilku samodzielnych firm córek transportu miejskiego. Systematycznie od dłuższego czasu dołowana i jej projekty niepoważnie traktowane.

No to podpisujemy umowę. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO KrakówRadni Miasta KrakowaUcieszona czwórka z podpisanej umowy. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków i Zarząd Miasta zamiast zadbać o własną firmę nie tylko wymyślają takie przetargi na usługi transportu autobusowego, aby MPK nie wygrało. Podejrzenie jest aby przez różne utrudnienia sukcesywnie odsuwać ich od statutowych powinności i działań dla potrzeb przewozu mieszkańców Krakowa.

Usługi MPK Kraków w sposób diametralny różnią się od Mobilisu :
- wszyscy pracownicy i współpracownicy także ze spółek córek są w sposób estetyczny jednakowo ubrani w firmowe uniformy,
- ma stałe cztery zajezdnie autobusowe: Bieńczyce, Płaszów, Wola Duchacka, Brożka,
- wysokiej klasy dyspozytornie,
- zaplecze techniczne oraz wysokiej klasy fachowców i kierowców,
- w większości nowe nisko podłogowe autobusy.

Piękności z Mobilisu. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO KrakówA co nam wKierownictwo Mobilisu z Warszawy. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków Krakowie oferuje Mobilis :
- zaledwie kilkanaście autobusów już częściowo w różnym stanie technicznym,
- kontakt z dyspozytorem to osobny temat,
- przystępując do nowego przetargu nie posiadał odpowiedniej ilości autobusów i dopiero po jej wygraniu poszukuje dostawców,

Sam dość często muszę korzystać z linii 304 do Wieliczki nie raz stwierdzałem uszkodzone siedzenia pasażerskie, zaniedbany pojazd czy zardzewiałe drzwi wejściowe oraz systematyczne spóźnienia na przystankach szczególnie Szpital.

Cytuje jedną z wypowiedzi podczas podpisywania Umowy .... „Współpracę z firmą Mobilis oceniamy bardzo dobrze i liczymy, że w kolejnych latach będzie tak samo. Mamy nadzieję, że na ofercie zaproponowanej przez naszego partnera skorzystają przede wszystkim mieszkańcy”

Cytuje jedną z wypowiedzi na Facebooku ... Niech w końcu ujednolicą kolory autobusów, a kierowcy Mobilisa zaczną wyglądać jak przystało. Czasem mam wrażenie, że wsiadam do autobusu, który porwał menel...

Powinno się ucieszyć, że Kraków będzie dzięki Mobilisowi miał autobusy na prąd elektryczny i poruszać się będzie bez pantografu. Ale na żadnej końcówce autobusowej w Krakowie brak punktu ładowania akumulatorów w tych pojazdach.
Natomiast koszt budowy takiego miejsca to droga inwestycja.

A jak potem na terenie Muzeum Inżynierii Miejskiej przy ul. Wawrzyńca w Krakowie
przedstawiciele Mobilisa stwierdzili, że koszt zakupu i obsługi elektrycznego autobusu jest dwukrotnie droższy niż standardowego - dziwota gdzie ta oszczędność ?

Kolejna fuszerka to prezentowany autobus elektryczny. Co prawda pod względem estetycznym oraz nowoczesności zewnątrz nieźle wygląda i z tyłu posiada nawet wlew na paliwo jak standardowe.

Niestety wewnątrz kolejne fuszerki w postaci:
- nie przystosowany dla osób niepełnosprawnych na wózka jak też matek z dziećmi na wózkach,
- zbyt mała pojemność pasażerska, ponoć tylko dla 25 pasażerów,
- wewnątrz ciągi komunikacyjne bardzo wąskie,
- dostanie się do miejsc siedzących to kolejna ekwilibrystyka i trzeba pokonać stopień około 40 cm,
- przy tzw. podwójnych siedzeniach barierka dzieląca miejsca,
- zbyt wąskie odległości pomiędzy siedzeniami,
- podejrzewa się, że nawet na liniach o małym obłożeniu pasażerów oraz w terenie będzie nie przydatny, a oferta to tylko mało przemyślany szpan za pieniądze podatników.

O wiarygodności tej firmy niech świadczy fakt, że we wrześniu br. Mobilis przedstawił tzw. próbny żółty autobus miejski Scania CityWide i ślad po nim zaginął.

Można się zastanowić czy podpisana Umowa przez Dyrektora ZIKiT w Krakowie reprezentującego Miasto Kraków z Dyrekcją Mobilisu w Warszawie będzie szczęśliwa.

Miasto Kraków odbiera 13 linii autobusowych MPK Kraków i przekazuje je w/w obcej firmie. Od 1 sierpnia 2014 przez 10 lat liniami Mobilisu na terenie Krakowa będą: 102, 118, 120, 138, 142, 152, 159, 168, 178, 182, 352, 482 i 502 i obecne np.304, 152, 178.

Na te linie ma wyjechać 65 tej firmy autobusów o ile znajdzie się ich producent, które je dostarczy w terminie. Bo jak oświadczyli ich przedstawiciele Prezes Zarządu Mobilisu Sp.zoo Eugeniusz Szymonik, że cytuje :

„W tej chwili trwają ostatnie rozmowy w kwestii wyboru producenta autobusów, który dostarczy 65 pojazdów do Krakowa. Jesteśmy pewni, że wybrane autobusy będą niezawodnie służyły wszystkim pasażerom, a podróż nimi będzie wygodna i komfortowa”...

Niestety już kilka lat temu w sposób bezmyślny powołano Monopolistę ZIKiT w Krakowie. Do czasu powołanie tej dodatkowej instytucji sprawami komunikacji miejskiej zajmowało się właśnie MPK co powodowało, że te usługi były tańszej i mniejsze zatrudnienie zbędnych urzędników.

Tak wygląda gospodarność po Krakowsku. Miasto Kraków tonie w długach, a w sposób bezmyślny tworzy bezrobocie oraz podatki zamiast do kasy miejskiej pójdą do Warszawy a zyski jeszcze dalej.

Miejmy nadzieje, że nareszcie Rada Miasta Krakowa dojdzie do rozumu i powoła odpowiednią kontrole przetargu jaki wygrał Mobilis bo to coś śmierdzi.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.