Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

33153 miejsce

Krok ku przyszłości – ekrany LED

O zastosowaniu wyświetlaczy LED w reklamie, o tym jak powstały, dlaczego warto się nimi zainteresować i jak należy je poprawnie nazywać.

Kilka słów o historii



Fot. ilustracyjna / Fot. Igors JefimovsWikimediaIdeę wielkoformatowych ekranów wideo, jak większości futurystycznych technologii, które mamy dziś w użyciu, zapoczątkowały filmy S-F. Na scenach z tych filmów niejednokrotnie widzimy miasta przyszłości opatrzone gigantycznymi ekranami, na których wyświetlane są spoty wideo. Podwaliny tej technologii stworzyła firma Philips ze swoimi gigantycznymi ekranami opartymi o małe żarówki. Niestety awaryjność, trwałość i jasność tego typu nośników pozostawiała wiele do życzenia, przez co inwestycja w nie była opłacalna tylko w centrach największych miast świata (Nowy York, Londyn).

Rozwój i zalety technologii LED oraz towarzyszących technologii teleinformatycznych spowodował, iż rynek szybko zaadoptował diody, nie tylko jako źródło światła, ale także jako nośnik informacji. Dzięki trwałości diod (do 100.000h), niskonapięciowej pracy i małemu poborowi mocy, diody mogą być wysterowane bezpośrednio przez procesor, dzięki temu budowa modułowych ekranów wideo stała się znacznie tańsza oraz prawie całkowicie zniwelowana została awaryjność sprzętu. Aktualnie inwestycja w ekran jest inwestycją w zupełności wyliczaną (okres zwrotu i zysk w okresie czasu). Na szeroką skalę technologia LED zaczęła być stosowana w latach 70.

Co to jest i z czym się to je?


Bardzo często nie wiadomo, jakich nazw używać. "Ekrany LED", "telebimy", "ekrany diodowe"?
Jak wytłumaczyli moi goście najbardziej właściwe określenie to ekrany wideo LED lub ekrany diodowe. Telebimy stosuje się bardziej do projekcji z projektorów czy plazm bezszwowych, choć nazwanie telebimem ekranu LED nie jest błędem. Wszystkie formy są poprawne. "Telebim" to określenie mało profesjonalne, ale za to najbardziej powszechne.

LED to jedyna technologia, która wygrywa ze słońcem, jest zatem niezastąpiona przy wszelkich formach reklamy zewnętrznej. Właściwie wszystkie wielkoformatowe ekrany na eventach, imprezach masowych i koncertach są diodowe. Ponadto są świetną dekoracją scen i dużych powierzchni - tutaj wykorzystuje się tak zwane kurtyny diodowe lub pojedyncze pixele. Można ich również używać do rozświetlania elewacji i przestrzeni miejskich. Ekrany w głównej mierze wykorzystywane są do wyświetlania wielkoformatowego wideo na imprezach sportowych, wydarzeniach medialnych, a przede wszystkim do wyświetlania reklamy wideo. Dzięki swojej modułowej budowie, wodoszczelności i wysokiej jasności sprawdzają się wszędzie tam, gdzie inne formy prezentacji wideo nie dałyby sobie rady.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

mam nadzieję, że jednak to nie będzie na mieście migać
to może wrócić do neonów? niemodne, ale mają swój styl

Komentarz został ukrytyrozwiń

Większość dużych miast ma ekrany diodowe w najbardziej "reklamowych" miejscach. Kwestia czasu, że zaczną zastępować billboardy - mimo, że dużo droższe są wygodniejsze w użyciu i tańsze w ekspoatacji na dłuższą metę..

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dobry pomysł na biznes. Coraz więcej osób to rozkmina.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.