Facebook Google+ Twitter

KRRiT: nadawcy muszą ściszyć reklamy w radiu i telewizji

Reklamy i telesprzedaż nie powinny być głośniejsze niż poprzedzające je audycje w radiu i telewizji - tak nakazuje nowe rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

 / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PhotoFunia_26d32.jpgDziałania KRRiT zostały podjęte pod wpływem interwencji Rzecznika Praw Obywatelskich, do którego napływały skargi od widzów. „Spokój psychiczny”, który naruszany jest przez zbyt głośne reklamy, to dobro osobiste chronione art. 23 Kodeksu cywilnego.

Aby nadawca mógł spełnić nowe warunki, musi porównać poziom głośności emitowanej reklamy z poziomem głośności poprzedzającej ją audycji w okresie 20 sekund przed rozpoczęciem bloku reklamowego. Pomiar powinien być dokonany z parametrami dźwięku i w warunkach technicznych, odpowiadających tym, które towarzyszą odbiorcy końcowemu. Szczegółowe metody pomiaru opisuje załącznik do rozporządzenia.

Jak widać reklamodawcy robią wszystko, aby utrzymać uwagę widza w przerwie pomiędzy programami. A jest o co walczyć. Badania Ipsos ASI (struktury specjalizującej się w dziale reklamy) pokazują, że w ciągu ostatniej dekady nasiliło się zjawisko zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie trwania bloku reklamowego (tzw. zapping). 43 proc. Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach. Natomiast 16 proc. badanych natychmiast wychodzi z pokoju. Być może podwyższona głośność spotów miała być sposobem na przyciągnięcie widzów z powrotem do telewizora.

Stacje telewizyjne są przygotowane na wejście w życie nowego rozporządzenia i zapewniają, że dostosują się do jego wymogów - informuje serwis Wirtualne Media. KRRiT zweryfikuje, czy rzeczywiście deklaracje nadawców zostaną spełnione. Za zbyt głośne reklamy nadawca może zapłacić karę sięgającą połowy jego opłat za częstotliwości, a w przypadku gdy nadawca nie uiszcza opłaty za częstotliwość, kara wyniesie do 10 proc. przychodu nadawcy, osiągniętego w poprzednim roku podatkowym.


Jak dodać artykuł do serwisu?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.