"W nieprzeniknionej ciemności głębokiej, płaszczem znikaszczem ukryj mnie przed wzrokiem" zaklęcie niewidzialności to jedna z licznych formułek dostępnych w książce. Księga zawiera bowiem wiele tajników magii, zapomnianych przez ludzkość. Magiczne pismo, rzucanie zaklęć i antyzaklęć, zmiany kształtu, loty na miotle, tajemne zdolności, niewidzialność i wróżbiarstwo - tym raczy Czytelników angielski autor.
Książka od początku do końca jest zabawą, która dla wielu dzieci będzie znakomitym oderwaniem od niekiedy szarej codzienności. Co więcej, tajemne moce nie powstały z chwilą unasienienia tekstu przez autora, lecz wynikają z dawnych wierzeń, podań ustnych i pisemnych oraz kultur ludów z wielu części świata. Na końcu książki znajduje się notatnik czarodzieja, który wyjaśnia do czego służą amulety i talizmany, czym jest chiromancja, a co można zrobić przy użyciu transmutacji. Dziecko ma okazję dowiedzieć się o świecie, w który wierzono dawniej, a który dzięki hitowym produkcjom jak np.: "Harry Potter", istnieje w również w kulturze współczesnej.
Książka jest napisana prostym, zrozumiałym językiem. Nie może być jednak inaczej - Dugald A. Steer to ceniony pisarz dziecięcy, znany chociażby z "Kronik smokologii (Oko smoka i Tajemnica smoczego almanachu)". "Księgę zaklęć" można więc przeczytać jednym tchem, chociaż po prawdzie dziecko będzie musiało poświęcić na lekturę trochę więcej czasu.
I teraz największa niespodzianka: do książki dołączono tajemniczą płytę CD. Aby dowiedzieć się, co zawiera, należy włożyć ją do stacji dysków w komputerze i podłączyć kamerkę internetową. Oprócz tego trzeba użyć jeszcze znajdujących się w kieszonce książkowej kart inicjujących.
"Księga zaklęć" korzysta z technologii RR. Jest to rzeczywistość rozszerzona łącząca świat rzeczywisty z komputerowym. Wspaniałe wirtualne animacje kontrolowane za pomocą "czarów" - kart, przypominających runy zaskoczą i przyciągną uwagę dziecka.
"Księga zaklęć" Dugalda A Steera to dobry sposób na zapewnienie dziecku "inteligentnej" rozrywki. To lektura dla dzieci w różnych kategoriach wiekowych, ale mniejszym pociechom warto wytłumaczyć, że wirtualno-magiczny świat jest tylko zabawą. Odkrywanie świata magii w książce a później na ekranie komputera jest fascynujące i powinno się spodobać nie tylko dzieciom, ale również dorosłym.
Wydawnictwo DEBIT
Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?