Facebook Google+ Twitter

Kto da się nabić w butelkę Carlsbergowi?

Stara ludowa mądrość, z którą można się zgadzać lub nie, mówi, że cel uświęca środki. To przesłanie wydaja się znać fachowcy pracujący dla firmy Carlsberg, twórcy pewnego bardzo mylącego reklamowego bannera.

Webstarfestiwal, to konkurs na najlepsze tematyczne strony w polskiej sieci. Odbywa się raz w roku. O zwycięstwie lub przegranej danej strony decydują internauci w głosowaniu. W tym roku poparcie wyrażają za pomocą SMS-ów.

"Webstarfestival to najbardziej prestiżowy konkurs na najlepsze strony w polskim internecie" - napisała kiedyś o wydarzeniu "Gazeta Wyborcza". Z tą opinią najwyraźniej zgadzają się specjaliści promocji marki z firmy Carlsberg. Po pierwsze dlatego, że zgłosili stronę http://www.carlsbergeuro2008.pl (kategoria "Żywność i Napoje"), po drugie dlatego że stworzyli kontrowersyjny banner promujący udział ich witryny w plebiscycie, a także zachęcający do głosowania na ich projekt.

W moim prywatnym konkursie reklama Carlsberga dostaje Webstara w kategorii "Wkręcanie". To jeden z najsprytniejszych plakatów reklamowych jakiekolwiek widziałem. Zapewne większość osób stykających sie po raz pierwszy z kreacją błędnie (i jednocześnie zgodnie z intencją tworzącego) odczyta komunikat.

http://www.carlsberg.pl/swieta_2008/ / Fot. Carlsberg"Głosuj na Carlsberga - wybierz stronę roku i wygraj 5000 złotych i inne nagrody". Pierwsza myśl - Carlsberg robi własne, niezależne losowanie nagród, którymi nagradza tych internautów, którzy zagłosowali na ich stronę.

Jak jednak poinformowała nas Katarzyna Michalewska-Strączyńska z MMT Management, przedstawiciel organizatora Webstarfestiwalu - Carlsberg nie urządza wewnętrznego konkursu w związku z plebiscytem na najlepsze strony w sieci.

Na kreacji nie ma na temat niezależnego losowania nagród ani słowa. Nie ma też napisanej nieprawdy. Jest chwytliwe hasło i nie ma wszystkich kluczowych informacji. Firma w sprytny sposób zachęca do głosowania na swoją stronę www. Kusi przedmiotami, których nie jest fundatorem. "5000 złotych i inne nagrody" można wygrać owszem w konkursie SMS-owym, ale od MMT Management. Losowanie nagród jest integralną częścią Webstarfestiwalu i ma zachęcać do głosowania za pomocą telefonu. Tym samym nie tylko ci którzy poprą stronę carlsbergeuro2008.pl mają szansę na nagrody.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

"Owszem, da się na nich zarobić nawet 10 procent od wkładu, ale zwykle w skali roku, o czym w reklamach nie jesteśmy informowani." No bo dlaczego ktoś ma pomyśleć, że 10% jest w skali miesiaca dnia tygodnia. To, że w skali roku to nie jest nowością. Gorzej jest jeśli podane jest oprocentowanie 12% i w reklamie ktoś zapomniał wspomnieć ze chodzi o okres 1,5 roku.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.