Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

11312 miejsce

Kto lubi jeździć "podwyższonym i uterenowionym kombi"?

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2008-05-29 19:11

Zwykło się o nich mówić - podwyższone i uterenowione kombi, limuzyny ze zwiększonym prześwitem i napędem na cztery koła.

Toyota RAV4. / Fot. Toyota Motor PolandModa na ich kupowanie przyszła z Europy Zachodniej. Pierwsze trzy miejsca w rankingach popularności już dość długo zajmują w tej kategorii marki z Kraju Kwitnącej Wiśni. Łączą zalety komfortowej i sprawnej jazdy
w trudnych warunkach terenowych oraz luksusowej przestrzeni podczas dłuższych podróży.

Mowa tu o samochodach z segmentu SUV (ang. sport utility vehicle – pojazd sportowo-użytkowy). Ich nabywcami są osoby, które potrzebują czegoś więcej niż oferta klasy wyższej czy średniej – D (samochody rodzinne o większym komforcie i przestrzeni: Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Volvo S60).

Kim jest użytkownik SUV?

Jak wynika z rozmów sondażowych, przeprowadzonych przez autora, pośród sprzedawców w autoryzowanych salonach: Toyoty, Hondy oraz Suzuki - klient kupujący SUV to osoba w wieku lat 35 lub starsza, o stabilnej sytuacji zawodowej. - Klient kupujący RAV4 to najczęściej osoba posiadająca własną działalność gospodarczą, nierzadko kupuje ten samochód na firmę - mówi Maciej Bernat, Kierownik Działu Sprzedaży w Toyota w Service Roman Fietz. Samochody typu SUV uważane są za auta typowo męskie.

W tej grupie docelowej modna jest aktywność, sporty ekstremalne, wypady poza miasto zamiast weekendu w hipermarkecie, na imprezach czy w kinie. Pojazdy typu SUV ułatwiają tego typu eskapady, ale także świetnie sprawdzają się w trudnych warunkach miejskich - wysokie zawieszenie sprawia, że nie straszne kierowcy są już wysokie krawężniki i dziury w drogach.

Popularne SUV

Honda CR-V. / Fot. Honda PolandOpublikowany przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, raport za 2007 rok podaje, że segment pojazdów typu SUV w Polsce, jest coraz większy - czwartym w rankingu samochodowych segmentów w Polsce.

W 2007 roku sprzedano 18 tysięcy sztuk tego typu samochodów, czyli o 50 proc. więcej niż w roku poprzedzającym. Bieżący rok, jak zapowiadają dilerzy, będzie podobny do 2007 pod względem sprzedaży wymienionych samochodów - utrzyma się tendencja wzrostowa.

Prym w rankingach sprzedaży wiedzie Toyota RAV4, drugie miejsce zajmuje Suzuki Grand Vitara, a na
trzeciej pozycji jest Honda CR-V. Te trzy modele w ciągu ostatnich trzech lat zostały odnowione stylistycznie. Toyota w nowej edycji z 2008 roku stała się większa i bardziej dynamiczna niż poprzednie modele. Nowy model Suzuki stwarza wrażenie większego i pewniejszego pojazdu o zdecydowanej sylwetce. Wygląd Hondy odświeżono na początku 2007 roku.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.