Facebook Google+ Twitter

Kto najwyżej w rankingu "Forbes"

Za kogo reklamodawcy dadzą się pokroić, kto jest na topie, a kogo nie warto zatrudniać. Ile za reklamę zgarnie popularny sportowiec, a ile znany dziennikarz - tego dowiemy się z sierpniowego magazynu "Forbes".

Internetowe wydanie Forbesa. / Fot. screenRanking pisma pokazuje jak dużo pieniędzy agencja reklamowa jest w stanie zaproponować znanej postaci za udział w jej kampanii. W ten sposób co roku powstaje lista najlepiej opłacanych celebrities, wśród których najwięcej jest aktorów, dziennikarzy i sportowców.

W tym roku na pierwszym miejscu uplasował się aktor Marek Kondrat, który za udział w reklamie zgarnia 775 tys. złotych.
Na kolejnych miejscach znaleźli się Robert Kubica, uwielbiany przez Polaków kierowca bolidu F1, a za nim kolejno: Artur Boruc, który na Euro 2008 pokazał swoje niesamowite umiejętności na bramce i Leo Beenhakker - holenderski trener naszej piłkarskiej reprezentacji. Sukces wróży się również Agnieszce Radwańskiej, młodej odnoszącej spektakularne zwycięstwa tenisistce, którą obecnie możemy oglądać w reklamie popularnego proszku do prania. - Jeśli się jej powiedzie, w przyszłym roku znajdzie się w pierwszej dziesiątce najcenniejszych gwiazd w "Forbesie"- prognozuje na łamach pisma Michał Rutkowski, dyrektor zarządzający agencji Tribal DDB.

Niespodzianką może być dobre, 40., miejsce Zbigniewa Bońka. Za jego w udział w kampanii reklamowej, jedna z agencji biorących udział w badaniu byłaby skłonna zapłacić 1 milion złotych. - Świetnie komentował w Polsacie mecze mistrzostw Europy - tak jego sukces na łamach Forbesa tłumaczy Rutkowski.

Dziennikarze też są "w cenie". Na miejscu .6 znalazł się Tomasz Lis, a na 7. Kamil Durczok, którego dogania Andrzej Morozowski. Za twarz Morozowskiego reklamodawcy są w stanie zapłacić 483 tys. złotych.

Zainteresowanie agencji wzbudzają również popularni prezenterzy prowadzący programy rozrywkowe ,w szczególności Szymon Majewski (537 tys.) - znany z dowcipnego stylu bycia, Hubert Urbański (400 tys.), a także duet Wellman -Prokop, których publiczność ceni za nietuzinkowe poczucie humoru. Coraz bardziej popularna jest Kinga Rusin (18. miejsce - 447 tys.).

W górę, w dół


Jak co roku niektóre gwiazdy wspięły się wyżej, inne znacząco spadły albo z rankingu całkowicie wypadły. Alicja Bachleda Curuś - twarz kosmetyków Lirene - zajęła 27. miejsce, co daje jej awans aż o 157 miejsc!
Zyskała także Natasza Urbańska (awans o 139 pozycji), aktor Wojciech Majchrzak (awans o 101 miejsc - 30. pozycja). Dziennikarka Hanna Lis awansowała o 51 miejsc, za jej udział w kampanii płaci się 372 tys. Drastyczny spadek odnotowano natomiast w przypadku Ewy Drzyzgi, Katarzyny Dowbor czy Bogdana Rymanowskiego, cała trójka zupełnie wypadła z rankingu. Podobnie Katarzyna Bujakiewicz, a także inni aktorzy - Paweł Deląg i Adam Ferency.

Jesteś w mediach, jesteś na liście

Im więcej o Tobie piszą, tym więcej za Ciebie dadzą. Taki wniosek można wyciągnąć patrząc na tegoroczny ranking. Przykładem mogą być Dorota Rabczewska vel Doda, znana wokalistka-skandalistka, która w tegorocznym rankingu znalazła się na 10. miejscu. I jest najwyżej wycenianą gwiazdą. Piotr Rubik, popularny kompozytor, przez złośliwych zwany "klaskaczem", znalazł się na miejscu 14., awansując tym samym o 19 pozycji. Strongman Mariusz Pudzianowski po" Tańcu z gwiazdami" zajął 54. pozycję (rok wcześniej był poza rankingiem). Wszyscy wymienieni często pojawiają się na pierwszych stronach tabloidów, co jest równoznaczne z tym, że są bardziej rozpoznawalni, a przez to cenniejsi dla reklamodawców.

Jak oni tańczą na lodzie

Tegoroczny ranking pokazuje, że nadal można sobie wytańczyć lub wyśpiewać popularność, biorąc udział w popularnym show, ale nie będzie to już tak znaczące jak to było kiedyś. Widzom nudzą się już kolejne, niemal identyczne edycje tych samych programów. - Formaty się powtarzają, trudno przewidzieć, kto będzie na topie, a dla kogo to przypadkowy sukces. Tylko nietypowe osobowości mogą zachwycić reklamodawców - mówi Forbesowi Rutkowski. Taką osobowość mają zapewne wspomniany Mariusz Pudzianowski, znana z roli Heli w opałach Anna Guzik (61. miejsce) czy tez Tatiana Okupnik (100. miejsce) prowadząca piątkowy show w telewizyjnej dwójce. Reklamodawcy są w stanie słono zapłacić za ich udział w kampanii.


Czytaj więcej w papierowym wydaniu Forbesa, a także na internetowych stronach pisma.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.