Facebook Google+ Twitter

Kto oferuje najlepsze wolontariaty pracownicze? Konkurs dla firm

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2012-10-15 11:14

Ruszył etap zgłoszeń do konkursu "100 Procent - nagrody Wolontariatu Pracowniczego". To pierwsza w Polsce inicjatywa otwarta dla wszystkich pracodawców, którzy realizują wolontariat pracowniczy, niezależnie od sektora i wielkości organizacji. Zgłoszenia można nadsyłać do 28 października.

logo programu 100 procent / Fot. materiały prasoweCzym jest wolontariat pracowniczy? "Pracownicy przy wsparciu swojego pracodawcy włączają się w pomoc dla różnych organizacji. Ich zaangażowanie to nie tylko czas, to również dzielenie się wiedzą i kompetencjami. W zamian za to zyskują nowe doświadczenia, umiejętności, integrują się, a czasami realizują projekty, na które nie ma miejsca w ich życiu zawodowym" - mówi Marta Walkowska-Lipko ze Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu, które jest organizatorem konkursu. "Chcielibyśmy przekonać pracodawców, że wolontariat jest dla każdego, a społeczne angażowanie pracowników powinno być integralnym elementem zarządzania kadrami i budowania relacji z otoczeniem."

Konkurs powstał w oparciu o metodologię Europejskich Nagród Wolontariatu Pracowniczego 2011. Celem jaki stawiają sobie organizatorzy jest nie tylko wybranie najlepszych praktyk wolontariatu pracowniczego, ale również umożliwienie polskim pracodawcom zmierzenia się z europejskimi standardami myślenia i organizacji wolontariatu pracowniczego.

Zupełnie nowatorskim podejściem jest umożliwienie zgłoszeń wszystkim pracodawcom. W konkursie mogą startować duże i małe firmy, ale również instytucje publiczne, urzędy a nawet organizacje pozarządowe. Z obserwacji Centrum Wolontariatu, organizatora konkursu, wynika, że wolontariat pracowniczy przestaje być już tylko domeną międzynarodowych korporacji, choć to one sprowadziły kilkanaście lat temu do Polski wolontariat korporacyjny.

Z roku na rok pojawia się coraz więcej przykładów działań podejmowanych przez urzędy, instytucje publiczne np. szkoły wyższe czy MŚP. Przykładem może być współpraca Centrum Wolontariatu z agencjami IQ Marketing i AtomClick, których pracownicy w ramach wolontariatu kompetencji stworzyli identyfikację wizualną i wspierają komunikację konkursu. "Cieszymy się, iż wykorzystując wiedzę naszego zespołu mogliśmy wesprzeć pierwszą edycję konkursu 100 Procent." - mówi Łukasz Sójka, prezes agencji AtomClick o zaangażowaniu w projekt. "Jednocześnie zachęcamy wszystkie firmy do udziału w konkursie i dzielenia się dobrymi praktykami."

Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.