Facebook Google+ Twitter

Kupujemy buble!

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-08-08 17:48

Prawie jedna czwarta Polaków w ciągu 12 ostatnich miesięcy kupiło wadliwy towar - najczęściej była to żywność i obuwie.

Według badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, 90 procent ankietowanych wie, że można zgłosić reklamację do sprzedawcy, jednak tylko jedna osoba na tysiąc orientuje się, w jakim terminie może to zrobić.

UOKIK przypomina, że jeśli dokonaliśmy zakupu wadliwego towaru, możemy i powinniśmy reklamować go w ciągu dwóch lat od dnia jego zakupu. W tym celu należy złożyć skargę, najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia usterki. W przypadku przekroczenia tego terminu następuje utrata przysługujących nam uprawnień.

UOKIK informuje, że prawo do reklamacji mają również konsumenci w przypadku zakupu rzeczy używanej lub przecenionej - o ile sprzedawca nie zaznaczy, że powodem przeceny jest wada produktu. Od tego czasu, przedsiębiorca ma dwa tygodnie na odniesienie się do naszej skargi. W przypadku braku odpowiedzi w tym terminie uznaje się, że nasze roszczenia zostały uznane.

Składając reklamację, możemy w pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru na nowy. Zwrotu pieniędzy możemy domagać się w przypadku, gdy sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub takie działania naraziłyby nas na znaczne niedogodności.

Oprócz prawa do reklamacji, konsumenci mogą również skorzystać z prawa do gwarancji.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.