Facebook Google+ Twitter

"Kurs na trzeci sektor", czyli o edukacji nieformalnej

Młodzież z Tychów i Rudy Śląskiej od miesiąca obiera kurs na "trzeci sektor" i kształtuje swoje umiejętności peer-edukatorów. O edukacji nieformalnej i roli młodzieży w demokracji rozmawiam z uczestnikami projektu.

Młodzież z Tychów i Rudy Śląskiej od miesiąca obiera kurs na "trzeci sektor" i kształtuje swoje umiejętności peer-edukatorów. O edukacji nieformalnej i roli młodzieży w demokracji rozmawiam z uczestnikami projektu.

O czym jest projekt "Akademia Aktywności Społecznej", w którym bierzecie udział?
Bogusia: - Projekt dotyka problematyki demokracji, tolerancji, praw człowieka, ale też daje szansę na lepsze poznanie siebie i zaplanowanie albo wręcz zmianę ścieżki rozwoju zawodowego.

Mateusz: - Celem projektu jest obudzenie w młodzieży ducha aktywności lokalnej. Taki kierunek odczytuję po tematyce projektu, który łączy nowoczesne metody szkoleniowe dla młodzieżowych liderów z planowanymi spotkaniami ze "świadkami historii" - czyli osobami biorącymi czynny udział w przemianach ustrojowych końca XX wieku.

Co daje Wam udział w projekcie?
Krzysztof: - Korzystam w ramach projektu ze wsparcia jakiego udziela coach i koordynator projektu, ponieważ miałem trudność w znalezieniu w moim otoczeniu, w szkole - osób, które pomogłyby mi zaplanować ścieżkę rozwoju w "trzecim sektorze".

Iza: - Jesteśmy zachęcani do udziału w lokalnych inicjatywach i zachęcani do promocji działań, które prowadzi młodzież w naszych środowiskach. Pomaga mi to uwierzyć w sens takich działań, jak uczestnictwo w ramach wolontariatu w działaniach organizacji pozarządowej.

Mateusz: - Poznajemy zasady funkcjonowania projektu, stajemy się jego odbiorcami, ale również dana jest nam możliwość kreowania tematyki, która jest w nim poruszana - dotyczy to zwłaszcza możliwości pisania artykułów i zamieszczania fotoreportaży do gazety "Miejski Ekspress".

Czy przed projektem "Akademii Aktywności Społecznej" braliście udział w innych działaniach związanych z Programem "Młodzież w działaniu"?
Mateusz: - W ramach tego programu nie, natomiast słyszałem wcześniej o wymianach młodzieżowych, które jak wiem są związane z "Młodzieżą w działaniu", a w szkołach są realizowane projekty z m.in. z Comeniusa.

Iza: - Jeszcze na studiach brałam udział w projekcie z Programu Socrates, ale w tej formie edukacji nieformalnej jaką daje Program "Młodzież w działaniu" biorę udział pierwszy raz.

Krzysztof: - Fundacja Internationaler Bund Polska realizowała już wcześniej w Tychach projekt z "Młodzieży w działaniu" i publikowała w ramach tamtego projektu gazetkę Jednodniówka, z której dowiedziałem się szerzej o realizowanych w ramach tego Programu działaniach

W waszej grupie są osoby w różnym wieku, gdyż uczestnikami projektu jest zarówno młodzież gimnazjalna, jak i osoby studiujące i pracujące. Czy to dobrze, że gimnazjaliści są w tym samym projekcie, co studenci?

Mateusz: - Mamy okazję do wymiany doświadczeń i czerpania z wiedzy różnych grup.

Iza: - Moim zdaniem linia podziału nie biegnie po granicy wieku, ale między tymi osobami, które brały udział w działaniach związanych z organizacjami pozarządowymi, a tymi, którzy dopiero obrali "kurs na trzeci sektor".

Dziękuje za rozmowę.


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.