Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2270 miejsce

Łącznica kolejowa Kraków – Krzemionki – Etap 4.

Od wtorku 16 sierpnia br. na skrzyżowaniu ulic Wielicka – Limanowskiego Powstańców Śląskich rozpocznie się najtrudniejszy 4 etap prac związanych z budową łącznicy kolejowej stacji PKP Krzemionki – Zabłocie.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Na konferencji prasowej, która Skrzyżowanie ul. Wielicka. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków odbyła się na terenie budowy odcinka kolejowego przy ul. Dąbrowskiego przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe SA i ZIKiT w Krakowie przedstawili plan drogowy jaki od wtorku będzie obowiązywał kierowców.

Jak się okazuje tylko komunikacja tramwajowa z niewielkimi przerwami będzie czynna oraz dla transportu kołowego w kierunku Mateczny – Nowa Huta będzie czynna estakada Obrońców Lwowa.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO KrakówNa skrzyżowaniu Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Wielicka – Limanowskiego - Powstańców Śląskich – Powstańców Wielkopolskich będą prowadzone bardzo trudne prace inżynieryjne. Pierwszym podstawowym zadaniem będzie wybudowanie 6 prowizorycznych podpór na ul. Wielickiej i przy wylocie ul. Powstańców Śląskich pomiędzy istniejącymi żelbetonowymi już istniejącymi.

Z uwagi, że dwa żelazne przęsła pod tory kolejowe będą miały 78 i 81 metrów i jedyną możliwością jest dostarczanie ich transportem samochodowym we fragmentach po około 26 mb i duży ciężar wagowy.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Na miejscu na terenie budowy Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicza. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków będą następnie transportowane przy pomocy specjalnego dźwigu na prowizoryczne podpory gdzie nastąpi ich montaż oraz prace wykończeniowe.

Co prawda w pierwszej wersji prace te planowano na sześć miesięcy, ale z uwagi na dobrą organizacje pracy przez wykonawców z BUDIMEXEM i Mostostalem na czele oraz wielu pod wykonawców prace będą skrócona może nawet do trzech miesięcy.

Wybierając się w ten rejon najlepiej zapoznać się ze zmianami w komunikacji na stronach www.mpk.krakow.pl , www.zikit.krakow.pl , www.zablocie-krzemionki.pl

Wracając na odcinek budowy łącznicy przy ul. Dąbrowskiego w Krakowie stwierdza się, że postęp prac idzie w oszałamiającym tempie. Na przęsłach na starymi torami kolejowymi przy ul. Dąbrowskiego – Romanowicza – Dekerta już są odcinki na przęsła, które są zabetonowane i przystosowane będą do układania podkładów pod tory kolejowa. Budowa nowej stacji kolejowej Kraków – Zabłocie jest bardzo zaawansowana.

Otwarty został częściowo tunel dla pieszych, który ułatwia dojście do MOCAK – u i Fabryki Schindlera od strony Placu Bohaterów Getta. Zmienione zostały trasy między innymi autobusów MPK linii 174, 178.

(zdjęcia chroni prawo autorskie)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.