Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

130380 miejsce

Łapy precz od InterRegio! Demonstracja na Dworcu Centralnym

Skrzyknęli się w Internecie, a 3 maja spotkali w rzeczywistości na demonstracji przeciw likwidacji pociągów InterRegio, w ostatnim dniu ich kursowania.

Profil akcji w serwisie Facebook. / Fot. Mariusz KaczmarczykSkrzyknęli się w Internecie. 3 maja spotkają się w rzeczywistości na demonstracji przeciw likwidacji pociągów InterRegio, w ostatnim dniu ich kursowania.

3 maja 2010, Dworzec Centralny w Warszawie, godz. 17:15.

InterRegio to tanie połączenia kolejowe spółki Przewozy Regionalne, umożliwiające względnie szybkie podróżowanie między największymi miastami po bardzo atrakcyjnej cenie. Od wtorku zostaną zlikwidowane nie decyzją przewoźnika, ale zarządcy infrastruktury - spółki Polskie Linie Kolejowe SA., rzekomo z powodu zaległości w płatnościach.

Grupa "Łapy precz od InterRegio" powstała na Facebooku kilka dni temu i mimo długiego weekendu przyłączyło się do niej już ponad 200 osób. Teraz przyszedł czas na działanie. Demonstrację zapowiedzieli na poniedziałek, 3 maja o godz. 17.15 na Dworcu Centralnym w Warszawie.

Domagają się odwołania kontrowersyjnej decyzji zarządu PLK oraz dymisji prezesa spółki i wiceministra Engelhardta.

Mówią, że nie stać ich na płacenie powyżej 100 zł za bilet kolejowy, jak było w czasach, kiedy wyłączność na szybkie połączenia międzymiastowe miało Intercity. Ta sytuacja wróci szybko po likwidacji konkurencji spod znaku InterRegio. Oczekują interwencji rządu.

Czy mamy w Polsce Ministerstwo Infrastruktury?
Dlaczego rząd liberałów pozwala na zdławienie konkurencji i powrót monopolu państwowej firmy?
Dlaczego pozwala się zarządowi PLK działać na szkodę własnej spółki? To tylko niektóre pytania, przewijające się w wypowiedziach grupy Łapy precz od InterRegio.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Nie tak dawno (w styczniu) "Newsweek.pl" informował, że Niemcy złożyli wniosek w Urzędzie Transportu Kolejowego o przyznanie licencji na przewozy pasażerskie dla spółki DB Bahn Polska. Wniosek miał być podpisany przez Ministra Infrastruktury już w marcu,ale nie było "sprzyjającego klimatu" - czyli konkurencja min. "InterRegio", więc decyzja zarządu PLK już mnie nie "dziwi"
... ot, po prostu (w myśl zasady) beee - bo polskie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo mnie śmieszą takie ''protesty'' rodaków .
Przewozy regionalne są nierentowne, zróbcie zrzutkę wtedy pomożecie.
To są firmy jednego właściciela.
Nie mogą udźwignąć przewozów krótkodystansowych więc się podzieliły.
Gminy zignorowały prośby o dofinansowanie, teraz ich mieszkańcze cierpią z powodu braku dojazdów.
Może powinno się rozliczyć włodarzy gminnych, nie generującą straty, bez wsparcia firmę za zaprzestanie świadczenia darmowych usług przewozowych?
Jeszcze jeden ważny problem, to hamulcowi tej firmy - związkowcy, którzy pod przykrywka ochrony pracowników dbają o swoje związkowe stołki.
Czy ktoś potrafi zliczyć ile jest organizacji związkowych w PKP ?
To powinno być zadanie na maturę z matematyki.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Popieram inicjatywę. 5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

Słuszna inicjatywa. Bronić Interregio.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Z wyjaśnienia Pani Jadwigi widzę, że Panowie z obu spółek PKP jak i PKP SA, powwinni przejechać sie kolajmi SBB i tam odbyć conajmniej jakieś przeszkolenie. Jak zróżnicować ceny, abonamenty i bilety, aby ludziom opłacało się jeździć pociągami, jak w CH. gdzie kolej jest chyba najdroższa w Europie oraz jak ją usprawnić by była atrakcyjna. Kolej jest droga, bo musi, aby była bezpieczna i wygodna.
Jechałam do i z W-wy sławnym IC. i droższym niż ostatnio, czas skrócono tylko oficjalnie na papierze, gdyż nie zdarzyło się by pociąg dojechał w czasie wypisanym na bilecie. Nie muszę jeść kanapki, wolałabym dojechać na spodziewaną godzinę. Tutaj rozdają kanapkę, lub coś do picia tylko gdy pociąg jest spóźniony ponad godzinę z powodu jakiejś awarii oraz dodają bon- talon równy jakiejś kwocie. Gdy raz utknęłam w tunelu w ostatnim, tego wieczoru pociągu do mojej wsi, konduktor pytał każdego pasażera czy będzie jeszcze dalej podróżował do celu, do swojej wsi i czy zdąży na ostatnią komunikację, jednocześnie oferując organizację dlaszej podróży na koszt kolei. Aha. no i każdy konduktor musi mówić 4 językami jak i w kasie biletowej. (niem.fr. wł. ang)
Wobec zbliżającego się wielkimi krokami kryzysu olejowego przed koleją przyszłość i warto w nią inwestować.

Komentarz został ukrytyrozwiń

http://www.toya.net.pl/~pszalk/news/prasa/PulsB_20041007.htm - rok 2004
Założenia były dobre. Rynek dalekobieżnych przewozów kolejowych podzielono między dwie spółki: PKP InterCity (piękna i bogata, pociągi ekspresowe, InterCity, międzynarodowe EuroCity) oraz PKP Przewozy Regionalne (mniej urodziwa i biedniejsza, pospieszne i osobowe), kontrolowane przez PKP SA. Pierwsza firma miała sobie radzić sama do czasu pozyskania inwestora, druga — dotowana — szukać dofinansowania m.in. w samorządach, aby utrzymać lokalne, deficytowe, połączenia.

Zarząd PKP IC dostał jednak zadanie praktycznie niewykonalne — przewozić komfortowo i szybko po torach, które do tego się nie nadają. W efekcie oferta spółki jest niewiele lepsza, a wziąwszy pod uwagę cenę i szybkość — czasem nawet gorsza niż siostrzanej firmy.

PKP PR mogłyby mocno nadszarpnąć pozycję PKP IC, ale zachowują się wstrzemięźliwie. Dlaczego — nie wiadomo. Brak atrakcyjnych pociągów w niektórych relacjach tłumaczą np. niedostatkiem taboru. PKP SA zaś zaprzeczają, jakoby wpływały na rozkład PKP PR.

Xsiądz pana wini, Pan xsiędza - a pasażerom zewsząd nędza.

Komentarz został ukrytyrozwiń

gdzieś czytałam w szwajcarskiej prasie, że Polska ma coraz mniej pociągów i coraz słabszy tabor kolejowy.Tymczasem w Szwajcarii pociągów tzn. połączeń przybywa, są coroaz szybsze i lepiej zsynchronizowane. Tabor kolejowy permanenetnie modernizowany. I to kraj gdzie statystycznie jest więcej zarejestrowanych samochodów niż mieszkańców. z niemowlakami i starcami włącznie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.