Latarnik wyborczy 2009 pozwala na porównanie swoich poglądów z programami poszczególnych komitetów wyborczych. Test składa się z dwudziestu pytań dotyczących m. in. polityki zagranicznej, gospodarczej, społecznej. Wcześniej odpowiedziały na nie poszczególne komitety wyborcze. Wynik przedstawiony jest w procentach.
- Latarnik powstał w 2005 z myślą o niepełnoletnich uczniach. Państwowa Komisja Wyborcza stwierdziła, że kampania informacyjna w szkołach zbytnio przypomina agitację polityczną, dlatego właśnie powstało to narzędzie ułatwiające młodym głosowanie - mówi Anna Samel, koordynatorka akcji "Młodzi głosują". - Oczywiście jest to narzędzie uniwersalne, poruszające tematy pojawiające się w debatach. Latarnik pomaga precyzować poglądy, ale też skłania do refleksji - dodaje Anna Samel.
Trzecia edycja Latarnika została uruchomiona 21 maja. Od tej chwili skorzystało z niego ponad 170 tys. osób. Ambasadorem Latarnika jest aktorka Joanna Szczepkowska, która przetestowała swoje poglądy na konferencji inaugurującej działalność programu. Największą zgodność poglądów uzyskała z SLD, na drugim miejscu było PO.
Latarnik wyborczy 2009 jest częścią kampanii społecznej
Pępek Europy 2009 , która ma na celu zachęcić Polaków do udziału w eurowyborach.
Akcji patronują m. in. Fundacja Batorego, Związek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Integracja, Instytut Spraw Publicznych.
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?