Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

118250 miejsce

Latem w Warszawie powstaną nowe bus-pasy

Nowe bus-pasy pojawią się w Warszawie już tego lata. Planowane przez Zarząd Transportu Miejskiego usprawnienia komunikacyjne dotyczyć mają ulic Górczewskiej i Radzymińskiej. Zmiany nie obejmą niestety organizacji ruchu na Puławskiej.

Jak informuje Życie Warszawy, otwarcie nowych bus-pasów to reakcja na rozpoczęcie budowy drugiej linii metra. Został już ogłoszony przetarg na projekt pasa autobusowego na ulicy Górczewskiej. Kierowcom zmierzającym w stronę centrum odebrany zostanie jeden z pasów ruchu. Planowane jest też wydłużenie bus-pasa na ulicy Radzymińskiej. Ma on objąć odcinek od ul. Krynoliny do Fantazyjnej w kierunku Pragi.

Kolejne zmiany dotyczą trasy W-Z. W związku z budową nowej linii metra, ku niezadowoleniu kierowców już jesienią al. Solidarności między placami Wileńskim i Bankowym będzie dostępna tylko dla autobusów.

Planowane modernizacje nie obejmą natomiast ulicy Puławskiej. Cytowany przez gazetę rzecznik ZTM Igor Krajnow twierdzi, że problemem jest nie tylko brak środków na inwestycję. Na otwarcie bus-pasa między ul. Poleczki i Energetyczną nie pozwala stan techniczny drogi.

Z kolei Andrzej Brzeziński z Politechniki Warszawskiej podkreśla, że ta inwestycja jest Warszawie niezbędna, zresztą podobnie jak wydzielony pas autobusowy w stronę Zielonej Białołęki, na którą nie można dojechać tramwajem.

Inny naukowiec z PW, Jan Friedberg, twierdzi natomiast, że wydzielenie nowych bus-pasów z istniejących jezdni nie zapewni szybszych przejazdów. Zamiast tego - twierdzi ekspert - autobusom należałoby zapewnić pasy odseparowane od reszty jezdni.

Ratusz broni się wynikami swoich analiz, w świetle których autobusy na bus-pasach rozwijają prędkość większą niż przed wprowadzeniem tego usprawnienia komunikacyjnego, a z przejazdów korzysta aż o 24 proc. pasażerów więcej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Krzysztof Kłodnicki
  • Krzysztof Kłodnicki
  • 01.07.2011 00:21

Same buspasy nie wystarczą. Potrzeba więcej parkingów Park & Ride, więcej autobusów w godzinach szczytu, lepszych połączeń ze stacjami SKM, nowych linii tejże SKM oraz lepiej obsłużonych zaścianków Warszawy i przylegających miejscowości. Obecnie dużo kasy idzie na nowe drogi, które kosztują kilkadziesiąt mln zł za kilometr (a czasem i sto kilkadziesiąt) a i tak nie odkorkują miasta.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Kamil
  • Kamil
  • 04.03.2011 13:33

Jak zwykle Puławską ominą:/ bo nie jest przystosowana, spoko, to po co był remont, wydano tyle pieniędzy, i nie można było przewidzieć bus pasa?? po prostu rewelacja. Wiesz Krzysztofie, zgodziłbym się z Tobą gdyby nie to że czasem korzystam z komunikacji. I jestem zwolennikiem dawania bus pasów gdzie tylko się da (najlepiej byłoby dostosować drogi żeby nie odbierać pasa kierowcom) ale jeszcze większą masakrą jest jechanie w MEGA tłoku, z kimś kto na przygład nie umył zębów i wąchanie jego wyziewów, podczas gdy kierowacy siedzą sobie spokojnie w autkach i cieszą się swobodą ruchów. Ale to że puławską ominęli to mnie nie dziwi, ale znów jest pewne rozczarowanie. Bo w takiej sytuacji sam bym się przesiadł na komunikację miejską

Komentarz został ukrytyrozwiń

Powiem szczerze, że jest to dla mnie chore. W Warszawie nie ma obwodnicy ani chociaż jednego miejsca, w którym byłby możliwy swobodny przejazd. Dodatkowe wyłączenie jednego pasa z ruchu powoduje wielkie korki (np. trasa Łazienkowska). A wyłączenie jednego mostu z ruchu jest MASAKRĄ. Warszawa, która i tak ma za mało mostów, zostanie pozbawiona jednego w środku miasta. Rozumiem, że ludzie jeżdżący komunikacją miejską również nie mogą mieć źle, ale to co się dzieje w Warszawie zaczyna być parodią.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.