Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

23269 miejsce

Lawina przesyłek. Jak uchronić skrzynkę pocztową przed niechcianą korespondencją?

Nasze skrzynki pocztowe stały się kubłami na śmieci. Wszystko przez to, że pisząc ustawę o prawie pocztowym posłowie nie uwzględnili w niej statusu tak zwanego spamu poczty tradycyjnej.

Wymiana starych skrzynek pocztowych na nowe była wymuszona unijną dyrektywą. Jej intencją było złamanie monopolu Poczty Polskiej na dostarczanie przesyłek. Koszt ich wymiany, ok. 250 tys. złotych, poniosły spółdzielnie mieszkaniowe.

Czytaj też: Nowe skrzynki pocztowe nie dla wszystkich

Jak się okazało, nowe skrzynki stały się jednak przekleństwem dla ich właścicieli i listonoszy. Wszystko przez to, że pisząc ustawę o prawie pocztowym posłowie nie uwzględnili w niej statusu tak zwanego spamu poczty tradycyjnej. Brak regulacji tego problemu spowodował, że właściciele skrzynek nie mają możliwości obrony przed zalewem niechcianych przesyłek.

Problem ten dotyczy zwłaszcza mieszkańców dużych miast i bloków. Tak jest na przykład na osiedlu Tysiąclecia w Katowicach, gdzie z zapchanych skrzynek wypadają ulotki i druki reklamowe, a zdarza się, że właściciele skrzynki wraz z niechcianymi materiałami reklamowymi pozbywa się właściwej korespondencji.

Czy można się jakoś bronić przed napływem niechcianej korespondencji? Na pomoc Poczty Polskiej w tej sprawie liczyć nie możemy, bowiem - jak przekonywała mnie Anna Kieślowska z działu Informacji i Komunikacji Społecznej Poczty Polskiej – poczta nie może ograniczać kolporterom ulotek prawa do korzystania ze skrzynek pocztowych, ponieważ celem ich wprowadzenia było właśnie złamanie monopolu Poczty Polskiej na rynku usług.

Czytaj też: Poczta Polska i UKE walczą o 50 gramów

Co zatem może zrobić właściciel, aby obronić się przed natłokiem niechcianej poczty? Jak dowiedziałem się dziale Informacji i Komunikacji Społecznej, we właściwym dla miejsca zamieszkania oddziale poczty można zgłosić pisemne żądanie niedoręczania druków bezadresowych. Żądanie jest bezpłatne, a zgłosić je może osoba pełnoletnia, będąca właścicielem lokalu lub nieruchomości bądź główny lokator. Takie żądanie skutkuje odpowiednim oznakowaniem naszej skrzynki pocztowej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.