Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2846 miejsce

Letnie stroje dla chłopców z Wieliczki

Czy koszulki i spodenki mogą kogoś uszczęśliwić? Okazuje się, że tak. Wychowankowie Domu Dziecka „Moja Rodzina” w Wieliczce cieszą się letnimi strojami. Prawie 3.500 zł na zakup odzieży przekazała tyska fundacja „Bliżej Szczęścia”.

Letnie stroje dla chłopców z Wieliczki / Fot. Fundacja Bliżej SzczęściaO potrzebach wychowanków, 29 chłopców – opowiada wychowawczyni i logopeda – Patrycja Zagórska.
- Nasze potrzeby są naprawdę spore. Oczywiście otrzymujemy dotacje z miasta. Jednak z racji lokalizacji są one nieco mniejsze. Nasi wychowankowie potrzebują rzeczy codziennego użytku. Kosmetyki, pościel, ubrania – to wszystko dość szybo się zużywa.
- Ponieważ chłopcy funkcjonują tu tak jak w domu rodzinnym, konieczne jest również zagospodarowanie im czasu wolnego. Na to również potrzebne są środki. Rowery, rolki i inne sprzęty sportowe bardzo by się przydały. Dzieci mogłyby aktywnie spędzać czas po zajęciach szkolnych. Inne aktywności – takie jak wyście na basen, to również koszty. Za karnety trzeba przecież zapłacić.
- W tym roku niestety nie zostanie nam na tyle środków, żeby wysłać dzieci na letni wypoczynek – kolonię czy obóz. Nasze najbliższe plany to remont dwóch pomieszczeń – suszarni i pralni. Zresztą sam budynek w którym przebywają dzieci ma prawie 100 lat i za jakiś czas będzie wymagał kompleksowego remontu.
- Właśnie dlatego zgłosiliśmy się do Fundacji „Bliżej Szczęścia” i wzięliśmy udział w kampanii Domy Pełne Śmiechu. Dzięki dofinansowaniu mogliśmy kupić 30 kompletów odzieży dla 29 chłopców; koszulki, spodenki i skarpetki. Wychowankowie byli bardzo zadowoleni i nie kryli radości. Dla nich to naprawdę bardzo dużo. Kupiona odzież jest bardzo dobrej jakości. Takie rzeczy są droższe, więc nie byłoby nas stać na taki wydatek. Dzięki temu dzieci nie będą odbiegać od swoich rówieśników, a to dla młodych ludzi jest bardzo ważne.
Kampania Domy Pełne Śmiechu ruszyła 1 czerwca 2016 roku. To charytatywny projekt realizowany przez Fundację „Bliżej Szczęścia” oraz spółkę zaangażowaną społecznie – Pośrednictwo Finansowe „KREDYTY-Chwilówki”. Celem kampanii jest wywołanie pozytywnych emocji – radości, uśmiechu i chwil szczęścia u dzieci z placówek opiekuńczych w całej Polsce.



Poszczególne etapy kampanii można śledzić na bieżąco na facebook/domypelnesmiechu i stronie www.domypelnesmiechu.pl


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.