Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

171488 miejsce

Liga bez sponsora?

Ekstraklasa S.A. odrzuciła propozycję głównego sponsora ligi Orange. Czy to oznacza, że logo, eksponowane przed każdym spotkaniem na wzór Ligi Mistrzów, na dobre zniknie z krajowych boisk?

Czy to logo już niedługo zniknie ze stadionów? Przekonamy się niebawem. / Fot. logo z www.ekstraklasa.orgJakiś czas temu zakończył się przetarg dotyczący praw telewizyjnych do Orange Ekstraklasy. Ostatecznie po przedstawieniu ofert znów triumfował Canal+, łącząc swe siły z Telekomunikacją Polską. Wydawało się, iż w lidze sprawy organizacyjne są już dopięte na "ostatni guzik". Tymczasem może dojść do destabilizacji.

Jacek Masiota, zastępca szefa rady nadzorczej Ekstraklasy S.A., twierdzi, że przyczyną odrzucenia oferty były niekorzystne warunki. W 2005 Orange za prawa sponsorskie wyłożyła 31,6 miliona złotych. Z tej puli każdy klub pierwszoligowy otrzymał po 400 tysięcy. Organizator rozgrywek liczył w nowej umowie na większą kwotę. Firma Orange ponoć nie spełniła oczekiwań. Nieoficjalnie mówi się, iż Ekstraklasa S.A. chciała o 600 tysięcy więcej niż dotychczas. Gdyby udało się podpisać umowę opiewającą na taką sumę, każdy zespół otrzymywałby za sezon milion złotych. Na razie jednak będą trwały rozmowy z innymi firmami.

Orange jest sponsorem od 2005 roku. Do tej pory zainwestowała w różne inicjatywy Ekstraklasy ponad 60 milionów złotych. Jak twierdzą specjaliści od marketingu program promocyjny PTK Centertel jest wzorowy. Decyzja organizatora ligi może dziwić. Termin na składanie propozycji przez sponsorów upłynął zanim dobiegły końca negocjacje praw telewizyjnych. Tym samym Orange złożyła swą ofertę w "ciemno". Sponsor nie wiedział jaka stacja pokaże ligowe spotkania, a także jaki będzie zasięg reklamy dzięki transmisjom.

Pozostaje wierzyć, że polityka Ekstraklasy S.A. nie wpłynie na jakość krajowych rozgrywek, która i tak daleka jest od ideału.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

Sebastian dzięki, pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Sewerynie masz rację. Takie wahania mogą się źle skończyć, a mocny sponsor to podstawa ligi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Oby tylko Ekstraklasa S.A. nie została koniec końców na lodzie. W polskiej lidze pod względem finansowym i tak jest nie najlepiej, niektóre kluby wiążą koniec z końcem głównie dzięki Canal+ i właśnie Orange.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekawy artykuł oraz dobrze napisany. Pełna profesja!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.