Facebook Google+ Twitter

Lis i Ringier Axel Springer walczą o 8,73 mln złotych od "Wprost"

Oj, dzieje się na polskim rynku medialnym ostatnio! Oto szykuje nam się proces o wielką kasę. Konkretnie o 8,73 mln zł, których domagają się od Platformy Mediowej Point Group oraz "Wprost" dziennikarz Tomasz Lis i Ringier Axel Springer Polska.

 / Fot. Sławek/CC 2.0Tomasz Lis do lutego 2012 roku był redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost”. W marcu 2012 Lis został naczelnym „Newsweeka”. Nic w tym dziwnego, rotacje na stanowiskach, szczególnie na tym poziomie to niemal chleb powszedni. Żongluje się etatami i osobami zapewne w jednym celu - zwiększenia szeroko rozumianej wydajności.

Wszystko niby w porządku. Lis, będąc szefem „Wprost” wymyślił akcję społeczną „Fajna Polska”, mającą na celu promocję „nowoczesnego patriotyzmu”. 21 maja „Wprost” wystartowało z akcją „Polska OK!” Na początku czerwca Lis wraz z „Newsweekiem”, swoim nowym pracodawcą, również ruszył z wymyśloną w poprzednim miejscu pracy akcją - podaje serwis wirtualnemedia.pl. I zaczęło się!

Jeszcze jako szef „Wprost”, Tomasz Lis w styczniu 2012 złożył w Urzędzie Patentowym wniosek o rejestrację znaku graficznego akcji, nawiasem mówiąc jako swój własny pomysł. Tymczasem „Wprost” twierdzi, że pierwotne logo powstało w studio graficznym „Wprost”, a cała akcja od początku była tworzona jako towarzysząca obchodom 30-lecia istnienia tygodnika „Wprost”. Redakcja zmieniła nazwę z „Fajna Polska” na „Polska OK!”, aby podkreślić jej międzynarodowy charakter i promować nasz kraj z okazji EURO 2012. Teraz pozostaje pole do popisu dla prawników obu medialnych koncernów. Ringier Axel Springer i Lis domagają się od PMPG 8,73 mln zł „naruszenie praw autorskich, naruszenie dóbr osobistych oraz odszkodowanie i zadośćuczynienie.” Postępowanie procesowe ma na celu „zakazanie i usunięcie skutków działań stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji”.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Cały Lis. Wcześniej mieliśmy do czynienia z sytuacją, że podczas wyjazdu jako pracownik TVP robił sobie materiały do Wprost.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.