Facebook Google+ Twitter

Łódź. Chcesz jechać za darmo do Tesco? Tylko z kartą lojalnościowa!

Hipermarket Tesco przy ulicy Pojezierskiej wprowadził bardzo kontrowersyjną regulację, dotyczącą podróżowania bezpłatnymi autobusami. Jeśli klient chce wsiąść do pojazdu, musi zeskanować kartę Clubcard. Jeśli jej nie ma, nie pojedzie!

Od 5 stycznia tego roku przejazd autobusami Tesco Bałuty, Radogoszcz i Teofilów jest możliwy tylko po okazaniu kierowcy karty Clubcard. / Fot. Daniel SiwakHipermarket Tesco Bałuty obsługują trzy bezpłatne linie autobusowe: Bałuty, Radogoszcz i Teofilów. Do tej pory klient, który chciał udać się na zakupy do sklepu, mógł bez problemu wsiąść do autobusu i pojechać po potrzebne artykuły.

Od 5 stycznia tego roku przejazd bezpłatnymi autobusami Tesco Bałuty jest możliwy tylko po okazaniu kierowcy karty Clubcard. Obowiązkowe jest wsiadanie przednimi drzwiami, gdzie zainstalowano żółty czytnik kart, do którego pasażer musi przyłożyć kartę lojalnościową sieci Tesco. Tylne drzwi służą pasażerom tylko wysiadania.

Jeśli ktoś zapomniał albo nie ma karty Clubcard, może pożegnać się z bezpłatnym przejazdem z zakupami do domu. Czeka go targanie siatek na pieszo lub podróż komunikacją miejską. Jednak częstotliwość kursowania pojazdów MPK w tym rejonie jest bardzo rzadka. Szczególnie w godzinach późno popołudniowych i wieczornych.

Bezpłatnie na zakupy, jak podasz swoje dane


Pracownicy Tesco mówią, że jeśli ktoś nie ma karty lojalnościowej Tesco, może ją w kilka minut założyć. Jednak taka procedura wiąże się z podaniem podstawowych danych osobowych takich jak imię nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu. Bez tego nie można otrzymać plastikowego biletu do bezpłatnych autobusów. Czy w ten sposób nie zachodzi w pewien sposób proceder wyłudzania danych osobowych od klientów?

A jeśli ktoś nie chce podawać danych osobowych, tylko komfortowo dojechać z zakupami? Może zostać przed autobusem, ponieważ, jak się dowiedziałem, zdarzyły się już przypadki, iż kierowca nie chciał pojechać dalej, kiedy wsiadł ktoś bez karty Clubcard. Pasażerowie nie są zadowoleni z nowego rozwiązania. Niektórzy są wręcz oburzeni, bo z linii na Bałuty i Teofilów korzysta wiele starszych osób, które mogą nie wiedzieć o nowym sposobie przewożenia pasażerów.

Jak udało mi się ustalić, nowe zasady przewożenia pasażerów wprowadzono prawdopodobnie, aby ograniczyć liczbę pasażerów korzystających z bezpłatnych autobusów w celach niezwiązanych z zakupami. W Łodzi ten problem nie dotyczy tylko obiektu przy Pojezierskiej.

Dziś nie udało mi się skontaktować z Michałem Sikorą, rzecznikiem prasowym w sieci Tesco. Informacji nie udzielał także dyżurny kierownik sklepu w Łodzi. - Wszelkie reklamacje i zażalenia proszę składać do centrali w Krakowie. To ich zarządzenie - uciął.

Do sprawy kontrowersyjnych przejazdów bezpłatnymi autobusami będziemy jeszcze wracać w serwisie Wiadomosci24.pl!

Czytaj także:
- Łódź. Tesco: badamy ważność bezpłatnej linii autobusowej

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (12):

Sortuj komentarze:

aa
  • aa
  • 23.01.2011 02:10

Proponuję zlikwidować darmowy autobus jak w większości w Polsce i będzie po klopocie, nikt nie będzie mial pretensji, W gorzowie nie jeżdzą chyba od 3 lat, a was jeszcze jeżdzą, macie za dobrze!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Była klientka
  • Była klientka
  • 19.01.2011 22:44

O niczym nie wiedziałam i dziś wybrałam się do Tesco. Kierowca najpierw na mnie nakrzyczał, że tylko z kartą, bo przecież na szybie jest napisane i już od 5.01., itp. itd. ale ostatecznie może mnie zabrać ale w Tesco muszę wyrobić kartę bo nie wrócę. Karty nie wyrobiłam bo nie lubię być zmuszana do niczego. Wróciłam autobusem MPK i była to moja ostatnia wizyta w Tesco. Nie wiem o co tu chodzi, czy o wyłudzanie danych osobowych, czy może jakiś sabotaż żeby pozbyć się klientów. Niedługo Tesco ogłosi, że bez karty nie zrobi się zakupów.... ale mam to gdzieś!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Urszula Będziak
  • Urszula Będziak
  • 17.01.2011 08:25

Zawiódł mnie ten tekst. Nie chodzi o zawarte w nim fakty, a o poziom artykułu. Tania sensacja podana na zbuntowanym talerzu. Supermarkety to nie fundacje dobroczynne, nie muszą wprowadzać darmowych przejazdów. A jeśli chcą - muszą się liczyć ze spadkiem liczby klientów. Po prostu.
Gdy czytam o "wyłudzaniu danych osobowych", o tym, że klient "może pożegnać się z bezpłatnym przejazdem", o "targaniu siatek na pieszo", "oburzonych pasażerach" - czuję napięcie jak w kryminale. Tylko temat tak błahy, że całość trąci groteską...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tesco, jak też inne hipermarkety (Real, Carrefour) oczywiście nie są firmami transportowymi. Autobusy dowożące klientelę tychże hipermarketów loco hipermarket obsługują firmy mające uprawienia do przewożenia ludzi (w Łodzi np. firma Bursiak). To po pierwsze. Po drugie zaś - wprowadzenie kart lojalnościowych przez Tesco , zawierających dane osobowe osób chcących korzystać z tego, podobno, darmowego transportu - moim zdaniem wykracza w dość zasadniczy sposób poza relację kupujący - sprzedający. Dziś widziałam przejeżdżający moim osiedlem autobus Tesco. Nie było w nim poza kierowcą nikogo z potencjalnych klientów tego hipermarketu. Po trzecie - jak przypuszczam, ponieważ nic na tym świecie nie ma za darmo - za funkcjonowanie takiego środka transportu płacą wszyscy klienci robiąc zakupy np. w Tesco.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zgodnie z polskim prawem podatkowym usługa nieodpłatnego wożenia ludzi powoduje obowiązek podatkowy: u wożącego (VAT) i u wiezionego (PIT). Nie wiem przy tym, czy Tesco ma kwity upoważniające do uznania tej firmy za przewoźnika drogowego w transporcie pasażerskim.
Logiczne by było, jeśli chcieliby spełniać funkcje transportu miejskiego, by po prostu wprowadzili bilety.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Andrzej Kwiatkowski
  • Andrzej Kwiatkowski
  • 16.01.2011 16:18

Miałem wątpliwą przyjemność jechać tym autobusem, i wystarczy.Na autobusie jest napisane: DARMOWY , a powinno być: NA KARTĘ. Brawo TESCO! Piękna reklama firmy. Tak trzymać, straciliście kolejnego klienta.

Komentarz został ukrytyrozwiń
polpot
  • polpot
  • 16.01.2011 14:21

http://frikobusy.pl/Frikobusy/web/index.php/artykul/ciekawostki-i-informacje/57/autobusem-tesco-tylko-z-karta-clubcard-czyli-kontrowersyjna-decyzja-lodzkiego-hipermarketu

Komentarz został ukrytyrozwiń
levy
  • levy
  • 15.01.2011 20:44

Ktoś za DARMO wozi ludzi, chyba ma prawo ustalać warunki?
To nie komuna, ze każdemu się należało wszystko. Bardzo często taki transport jest używany jako ''alternatywa'' dojazdu do pracy. Firma wozi swoich lojalnych klientów, nie cwaniaczków na darmowy transport, pozbywając się tych drugich zapewnia pierwszym większy komfort podroży, co w tym dziwnego?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Dariusz Pająk
  • Dariusz Pająk
  • 15.01.2011 12:44

Autobusy tej sieci i tak bardzo rzadko jeżdżą że ja jestem w tych marketach "od wielkiego dzwonu". Może i wyrobie sobie tą kartę, póki co jeżdżę do innego z dużych sklepów ponieważ mają większą częstotliwość kursowania.

Komentarz został ukrytyrozwiń
bogdan syty
  • bogdan syty
  • 15.01.2011 02:32

badania rynku kosztuja a to tani sposób pozyskiwania imformacji.prawdopodobnie idzie o kase.siec biedronka nikogo autobusami nie wozi i niezle sobie radzi.tesco ma już swoich (fanów) wiec po co autobusy ? to nie londyn że za komunikację trzeba płacić.łódż to widocznie bardzo bogate miasto bo kanarka nie uświatrzysz.a może to tylko łatanie dziury budrzetowej?po co podnosić najniszą przecież i tak robimy za miche i podstawowe opłaty.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.