Facebook Google+ Twitter

Łódź Europejską Stolicą Kultury. Miasto to ludzie

Już w środę podana zostanie lista miast, które przeszły do II tury w wyborach Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Jednym z kandydatów do tego tytułu jest Łódź.

Jeden z pikników na Księżym Młynie. / Fot. A. OmiecińskaEuropejska Stolica Kultury to niezwykle prestiżowy i ważny tytuł. Dla miasta, które go otrzyma będzie to szansa na promocję oraz zaistnienie na mapie Europy. Obecnie o tytuł ESK stara się jedenaście miast, jednak już za kilka dni lista ta zostanie zawężona do maksymalnie sześciu.

Na kulturalny obraz miasta składa się bardzo wiele czynników, ale jednym z ważnych elementów są ludzie. Bo to ludzie budują atmosferę miasta i stanowią prawdziwą jego esencję.
Wielkim sukcesem Łodzi jest także bardzo aktywne poparcie jej mieszkańców. Łodzianie bardzo mocno włączają się w proponowane przez sztab ŁESK akcje i konkursy oraz uczestniczą w organizowanych na mieście wydarzeniach dotyczących Stolicy Kultury.

Widać to zarówno po frekwencji na miejskich piknikach i happeningach, jak i po opisach i zdjęciach umieszczanych na Facebooku. Podczas takich wydarzeń jak pikniki na Księżym Młynie, zdjęcie loga ŁESK z lotu ptaka czy tworzenie plakatu z twarzami mieszkańców łodzianie stawiali się licznie i z zainteresowaniem. Rozdawane przeróżne gadżety cieszą się ogromną popularności i wiele osób z chęcią nosi koszulki, torby czy piny z logiem ŁESK. Takie zaangażowanie mieszkańców w starania o tytuł jest ważne, gdyż można na tej podstawie założyć, że równie aktywnie będą brać udział w przygotowaniach i promocji w roku 2016.

Autorka tego artykułu promująca miasto za pomocą torby ŁESK. / Fot. E. RollerTak duże zaangażowanie mieszkańców nie bierze się z niczego i jest wynikiem odpowiednio przeprowadzonej promocji wewnętrznej skierowanej do mieszkańców. Przez cały okres przygotowań starano się wzbudzić w łodzianach patriotyzm lokalny. Jednym z pomysłów była akcja „Łódź jak magnes”, podczas której rozdawane były niewielkie magnesy z logiem ŁESK. Potem magnesy te można było zobaczyć na wielu samochodach przemieszczających się po całej Polsce i za granicą. Mieszkańcy Łodzi również chętnie robili sobie zdjęcia z magnesem czy palcami ułożonymi w kształcie litery Ł, które potem umieszczali na serwisach społecznościowych przyczyniając się w ten sposób do promocji marki miasta.

Niezastąpione jest także umiejętne wykorzystanie Facebooka, który od jakiegoś czasu staje się coraz powszechniejszym narzędziem komunikacji nie tylko między ludźmi, ale także z instytucjami czy firmami.

Wiele miast realizując przedsięwzięcia związane ze stolicą kultury odniosło sukces dzięki zaangażowaniu wolontariuszy, a o tych Łódź na pewno nie musi się martwić. Już teraz widać, że nie brakuje chętnych młodych ludzi chcących pomagać przy przeróżnych festiwalach czy koncertach. Dla młodzieży jest to szansa na spotkanie nowych ludzi oraz świetną zabawę, ale przede wszystkim na poznawanie sztuki i uwrażliwianie się na nią.

Miasto to przede wszystkim ludzie. To oni są odpowiedzialni za to, jak miasto wygląda i co się w nim dzieje. W Łódź ma wiele wartościowych osób, które doceniają jej urok i widzą w niej przyszłą stolicę kultury.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Też się podpisuję :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

5*
Podpisuję się z całą mocą. Czterema kończynami.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Święta prawda :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.