Facebook Google+ Twitter

Łódź. Miasto czterech kultur medialnym zwycięzcą tytułu ESK 2016

Współautorzy: Krzysztof Ostanówko

Łódź jest miastem-kandydatem, które najczęściej pojawia się w mediach, w kontekście tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Instytut Monitorowania Mediów opublikował wyniki badania aktywności w mediach oficjalnych kandydatów do tego tytułu.

 / Fot. Biuro Prasowe operatora projektu Łódź Europejska Stolica Kultury 201613 października, czyli w najbliższą środę, nastąpi ogłoszenie listy polskich miast, które będą dalej walczyły o uzyskanie prestiżowego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. W tym etapie batalii znajdzie się od trzech do sześciu miast, a ostatecznego zwycięzcę poznamy za dwa lata. Następna szansa dla polskich miast dopiero przed 2030 rokiem.

Łódź w badaniu Instytutu Monitorowania Mediów wyprzedziła takie miasta, jak Warszawa, Poznań, Toruń czy Wrocław. Prześledzono informacje ukazujące się w prasie, radiu i telewizji w okresie od 7 do 30 września tego roku.

Jak wskazują wyniki, gdyby kryterium decydującym o tytule Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku były: liczba publikacji poświęconych wyłącznie jednemu miastu oraz ogólna liczba publikacji w prasie, radiu i telewizji. Łódź miałaby tytuł w garści. Dobra promocja nie tylko może przybliżyć konkretne miasto do podium, ale także może przyciągnąć nowych turystów.

Ogólnopolsko Łódź wygrywa


Jednym z kryteriów przeprowadzonego zestawienia była liczba publikacji, które ukazały się w mediach lokalnych i regionalnych oraz w tych ogólnopolskich. Łódź najczęściej wymieniana była na łamach mediów lokalnych (164 razy) oraz ogólnopolskich (43 razy). Miasto czterech kultur wyprzedziło Warszawę, pod kątem ogólnopolskich informacji zaledwie o 3 razy. Najniżej zestawione były: Wrocław 67/15 oraz Białystok 57/12.

Radio, prasa, telewizja. Kto był the best?


Jeśli chodzi o rodzaj medium, w jakim ukazały się informacje o miastach-kandydatach, znów Łódź jest na pierwszym miejscu. O naszym mieście słuchacze stacji radiowych mogli usłyszeć 105 razy, czytelnicy prasy mogli przeczytać 75 razy, a widzowie stacji telewizyjnych zobaczyć 27 razy. Stolica miała jedynie więcej materiałów telewizyjnych. Na końcu zestawienia znalazł się znów Wrocław 48/24/10 oraz Białystok 47/15/7.

Reklamowy ekwiwalent finansowy


W tej kategorii medialnego zwycięzcę tytułu ESK 216 wyprzedziła stolica. Różnica była niewielka, bo zaledwie ponad 350 tys złotych. Warszawa wydałaby na reklamę 1.908.899 złotych, Łódź 1.543.187 złotych, a pierwszą trójkę zamyka Bydgoszcz kwotą 980.137 tys złotych. Ogromne zdziwienie budzą Katowice i Wrocław, które pozostawiły mniej niż 550 tys złotych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Brawo, brawo ŁÓDŹ

Komentarz został ukrytyrozwiń

Życzę Łodzi tytułu Europejskiej Stolicy Kultury - zasługuje na to. Chwalebne, że władze miasta zadbały o właściwą promocję...Jednakże, szkoda Camerimage - to byłby wielki plus.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Oby tak dalej! Łódz to miasto w którym mieszkam i bardzo się cieszę, że kulturalno-medialnie jest na 1 miejscu :) Swoją drogą bardzo dobry artykuł...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.