Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

20221 miejsce

Łódź: Remont Zachodniej zakorkuje centrum, ale uratuje Pałac Poznańskiego

Współautorzy:

Od czwartku w Łodzi szykują się kolejne drogowe utrudnienia. Aż do końca października potrwa przebudowa ulicy Zachodniej, od Ogrodowej do Limanowskiego. Zmieni się organizacja ruchu oraz trasy kilkudziesięciu linii tramwajowych i autobusowych.

 / Fot. Mateusz TrzuskowskiDatę 13 marca 2007 roku łódzcy kierowcy oraz pasażerowie komunikacji miejskiej mogą zapamiętać na bardzo długo. W tym dniu rozpoczyna się jedna z największych inwestycji drogowych w tej części miasta, która połączona będzie nie tylko z budową Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, ale także z ratowaniem jednego z największych łódzkich zabytków - Pałacu Poznańskiego.

Na czas przebudowy zmieni się nie tylko organizacja ruchu w rejonie skrzyżowania, ale także trasy łódzkich tramwajów i autobusów. Wszystko do normy wróci dopiero pod koniec października, dlatego kierowcy powinni zapomnieć o jeździe "na pamięć", bo sami mogą zakorkować miasto.

Wielka praca kilku miejskich firm


Gdyby nie odsunięcie ulicy Zachodniej o 8 metrów, Pałac Poznańskiego mógłby się wkrótce zawalić. / Fot. Mateusz TrzuskowskiRemont ulicy Zachodniej to jedna z najtrudniejszych pod względem logistycznym inwestycji drogowych w Łodzi, wymagająca skoordynowania działań wielu różnych jednostek miasta. Jednocześnie prowadzić będą tu swoje prace: Zarząd Dróg i Transportu, MPK Łódź, Łódzka Spółka Infrastrukturalna, Łódzki Dzięki wyburzeniu tej kamienicy nowa jezdnia będzie mogła przejść po łuku. / Fot. Mateusz TrzuskowskiZakład Energetyczny oraz Gazownia Łódzka. W ramach prac wykonane zostaną roboty drogowe, odwodnienie terenu, budowa sieci wodociągowej i gazowej wraz z przyłączami, a także przebudowa istniejącej sygnalizacji świetlnej.

Głównym działaniem drogowców będzie odsunięcie ulicy o 8 metrów, od Pałacu Poznańskiego. Gdyby to się nie stało, największemu zabytkowi po fabrykanckiej Łodzi mogłoby grozić zawalenie. Już teraz, w związku z wysokim natężeniem ruchu, w kilku pomieszczeniach pałacu zaczęły pękać ściany.

Jeździmy "po kole"


Schemat łódzkiej "Jazdy po kole" proponowanej przez miejskich urzędników. / Fot. Materiały prasowe Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi- Apelujemy do kierowców aby nie jeździli na pamięć i jeśli mogą omijali ulice w centrum. Jako alternatywę proponujemy kierowcom jazdę po „ Łódzkim Kole”. Jest to przemieszczanie się po wewnętrznym, miejskim kręgu ulic o stosunkowo dużej przepustowości: aleja Włókniarzy, Sikorskiego, Łagiewnicka, Inflancka, Strykowska, aleja Palki, Kopcińskiego, aleja Piłsudskiego, aleja Mickiewicza - powiedziała Agnieszka Bednarek z biura prasowego Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Zasada jest prosta. Jeśli jedziemy z jednej z łódzkich „sypialni” na przykład Widzewa lub Dąbrowy na drugi kraniec miasta - Teofilów czy Centrum Manufaktura - omijamy cały modernizowany kwartał jadąc ulicami Piłsudskiego, Mickiewicza i dalej Włókniarzy w rejon docelowy. Jednym słowem omijamy wąskie ulice w śródmieściu i używamy ciągów komunikacyjnych oplatających centrum Łodzi.

Kierowcy muszą pamiętać, że ulice: Legionów (od Zachodniej do Nowomiejskiej), Nowomiejska (od placu Wolności do Wojska Polskiego), Zgierska (od Wojska Polskiego do Limanowskiego) oraz Wojska Polskiego (od Zachodniej do Franciszkańskiej) są zamknięte dla normalnego ruchu kołowego. Mogą tam wjeżdżać tylko mieszkańcy, pojazdy wykonujące docelowe wjazdy gospodarcze oraz pojazdy MPK.

Po przebudowie diametralna zmiana


- Odcinek Legionów - Ogrodowa: Na jezdni wschodniej zaprojektowano na całym odcinku trzy pasy ruchu, a na wlocie przed ul. Ogrodową wydzielono czwarty pas dla skręcających w prawo. Po stronie zachodniej, zaprojektowano dwa pasy ruchu, a za skrzyżowaniem z ul. Ogrodową zatokę autobusową.

- Odcinek Ogrodowa - Drewnowska: Na tym odcinku zachodzą największe zmiany, które będą miały istotny Tuż za Pałacem znajdującym się po lewej stronie powstanie nowy przystanek tramwajowy: Zachodnia/Manufaktura. Dzięki niemu klienci będą mogli łatwiej dojechać do centrum handlowego. / Fot. Mateusz Trzuskowski wpływ na realizację ŁTR. Wynikają one przede wszystkim ze zmiany usytuowania zachodniej jezdni (odsunięcie od budynku „Pałacu Izraela Poznańskiego” na odległość 8 m), a co za tym idzie, i nowej lokalizacji torów tramwajowych i jezdni wschodniej. Zmieniają się również parametry zaprojektowanego układu drogowego. W ramach przebudowy tego odcinka poszerzona zostanie jezdnia zachodnia o jeden pas ruchu na odcinku od ul. Drewnowskiej do zjazdu przed budynkiem Delegatury Łódź-Bałuty, a także jezdnia wschodnia (przed skrzyżowaniem z ul. Drewnowską) dla wydzielenia lewoskrętu w ul. Drewnowską. Ponadto na wysokości budynku Delegatury Łódź – Bałuty ma powstać nowy przystanek tramwajowy (Zachodnia/Manufaktura) oraz przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną.

- Odcinek Drewnowska - Lutomierska: Jezdnia wschodnia pozostaje w istniejącym przekroju. Likwidacji ulega istniejący przystanek tramwajowy przed skrzyżowaniem z ul. Lutomierską. Dla jezdni zachodniej zaprojektowano trzy pasy ruchu.

- Odcinek Lutomierska - Limanowskiego: Na jezdni wschodniej, do skrzyżowania z ul. Limanowskiego, zaprojektowano dwa pasy ruchu oraz zatokę autobusową umiejscowioną za skrzyżowaniem z ul. Lutomierską. Również za skrzyżowaniem zaprojektowano przystanek tramwajowy dotychczas zlokalizowany przed skrzyżowaniem. Na jezdni zachodniej zaprojektowano dwa pasy ruchu wraz przebudową istniejącego przystanku tramwajowego.

Zmiany tras w ramach prowadzonych robót drogowych


Podobne buźki na czas remontów stawiał stołeczny Zarząd Dróg Miejskich.  / Fot. Mateusz TrzuskowskiW sumie zmienionymi trasami pojadą tramwaje linii: 2, 3, 4, 6, 9, 11, 11A, 15 oraz 46. Autobusy: 50, 55, 55A, 57, 59, 65, 65A 78, 78A, 95, 96, 99, 99A, N1, N2, N5, N6 oraz Z1, Z2, Z3 i Z8. Linie tramwajowe 1 i 7 zostają zawieszone aż do odwołania oraz powstanie nowa linia zastępcza Z2A.

- Wszystkie tramwaje podczas objazdów w szczycie będą kursować co 7,5 lub 10 minut natomiast poza nim, co 15 lub 20 minut - powiedziała Maja Porczyńska z biura prasowego MPK Łódź. Dziś na przystankach pojawiły się już informacje o czwartkowych zmianach - dodała.


***
Wkrótce w serwisie Wiadomości24.pl szczegółowy przewodnik na temat zmian w kursowaniu łódzkiej komunikacji miejskiej po 13 marca.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Tramwaj pojedzie ale ulica się będzie dalej modernizować...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mnie jakoś zastanawia rozbieżność między terminem oddania wyżej wspomnianego skrzyżowania - czyli końcem października - a uruchomieniem ŁTR, co miało z kolei przypadać na czerwiec.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.