Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

6712 miejsce

Łódź. Teraz pierwsze konsultacje, a w 2020 roku szybka kolej

KDP czyli Kolej Dużych Prędkości jest największą kolejową inwestycją w Polsce, szczególnie ważną dla Mazowsza, Ziemi Łódzkiej, Wielkopolski i Dolnego Śląska. W środę w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi odbyły się konsultacje na temat przebiegu korytarzy tej linii przez teren województwa łódzkiego.

Na zdjęciu: Marcin Warda, dyrektor IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo - wykonawcy Studium KDP (po lewo) oraz Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. / Fot. Daniel Siwak Kolej Dużych Prędkości tzw. "Y", to linia o podwyższonej prędkości z Warszawy do Łodzi i dalej do Wrocławia i Poznania. Super szybkie pociągi (podobne do francuskiego TGV) mają mknąć po torach z prędkością 350 kilometrów na godzinę. Jednak zanim to się stanie odbędzie się szereg różnych procesów. Najpierw wytycza się trasowanie wstępne, potem trasowanie szczegółowe, by na końcu dokonać trasowania ostatecznego.

W ten sposób projekt trasy KDP ma być gotowy dopiero za dwa lata. Jeśli nic nie zakłóci planów, w 2014 roku ekipy wyłonionego wykonawcy wejdą na plac budowy. W środę w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi odbyły się konsultacje na temat przebiegu korytarzy tej linii przez teren województwa łódzkiego.

- Celem tych konsultacji jest określenie punktów, które mogą być kluczowe dla właściwego przebiegu tej linii. Naszym zadaniem jest też wybór nie tylko najlepszej opcji z punktu technicznego, ale również najmniej uciążliwej dla środowiska - tłumaczył Marcin Warda, dyrektor IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo - wykonawcy studium KDP.

Schemat linii Kolei Dużych Prędkości. Na linii KDP (czerwona) obowiązywać będzie prędkość 350 km/h, a na zmodernizowanej Centralnej Magistrali Kolejowej 250 km/h. / Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe Korytarz, o którym wcześniej mowa, to korytarz poprowadzenia linii. Musi być on szeroki na 20 metrów ponieważ łuki muszą być na tyle wyprofilowane aby pędzące pociągi pokonywały go
łagodnie i bezpiecznie. Długość linii "Y" to ponad 460 kilometrów.

- Zaprosiliśmy fachowców od dróg, infrastruktury kolejowe, gospodarki przestrzennej. Myślę, że po tych konsultacjach i zapoznaniu się z uwarunkowaniami przestrzennymi pojawią się precyzyjnie propozycje i warianty przebiegu - mówił Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. - Rok 2020, to rok, w którym powinniśmy pojechać szybka koleją, jednak wcześniej mamy szansę przejechać trasę Łódź - Opoczno i Centralną Magistralą Kolejową - dodał marszałek.

Na spotkaniu przedstawiono trzy wstępne warianty przebiegu linii KDP. Wszystkie wskazują ten sam korytarz przebiegu, na odcinku od Warszawy do Strykowa - wzdłuż autostrady A2. W Strykowie tory skręcałyby w kierunku Łodzi, gdzie pociągi przejadą przez podziemny dworzec Łódź Fabryczna i tunelem pod miastem dalej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.