Facebook Google+ Twitter

Łódzcy drogowcy chcą postawić policjanta na każdym skrzyżowaniu?

Autorzy opracowania pod nazwą "Analiza oceny punktualności na liniach komunikacji zbiorowej, na odcinkach ulic objętych ograniczeniami w sierpniu i wrześniu 2010 ruchu samochodowego" informują, że zmiany wprowadzone m.in. na ulicy Zielonej i Narutowicza przyniosły efekty. Jednak niewystarczająca liczba patroli straży miejskiej i policji sprzyjała łamaniu przepisów oraz ograniczała efekty zmian.

Sierpień 2010. Nakaz jazdy w prawo niektórzy kierowcy traktowali jako zielone światło do łamania przepisów. / Fot. Daniel SiwakJakie były wyniki "eksperymentu drogowego" na ulicy Kilińskiego oraz Zielonej i Narutowicza? Łódzki Rzecznik Niezmotoryzowanych uzyskał dokument, opatrzony pieczątką dyrektora Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi Macieja Winsche, w drodze wniosku o udostępnienie informacji publicznej.

Wspomniany dokument nazywa się "Analiza oceny punktualności na liniach komunikacji zbiorowej, na odcinkach ulic objętych ograniczeniami w sierpniu i wrześniu 2010 ruchu samochodowego". Zapisane są w nim wnioski co do sierpniowego i wrześniowego pilotażu zmian, jakie miały nadać priorytet dla komunikacji miejskiej w centrum Łodzi.

Czytamy w nim między innymi, że należy dążyć do efektywniejszego przestrzegania przepisów bez konieczności zmian w rozkładach. Autor (lub autorzy) wskazują, iż pozytywne dla Analiza oceny punktualności na liniach komunikacji zbiorowej, na odcinkach ulic objętych ograniczeniami w sierpniu i wrześniu 2010 ograniczeniami ruchu samochodowego. / Fot. Daniel Siwak komunikacji miejskiej skutki zmian, uwypuklą się przy założeniu przestrzegania przez kierowców przepisów ruchu drogowego.

We wnioskach początkowych jest mowa o niewystarczającej liczbie patroli straży miejskiej i policji, co wzmacniało poczucie bezkarności kierowców i sprzyjało łamaniu przepisów ruchu drogowego, a w konsekwencji co ograniczało a wręcz niweczyło efekty jakie przyświecały zmianom.

Wydział Transportu Zbiorowego i MPK Łódź wspólnie twierdzą, że na wąskich ulicach o charakterze magistralnym dla sieci transportu zbiorowego, należy stosować ograniczenia możliwości wjazdu dla pojazdów nie dojeżdżających do celu nie zlokalizowanego na danym odcinku drogi. Są to skutecznie stosowane w krajach Europy Zachodniej metody uspokajania ruchu w centrum.

Wskazane jest między innymi powtórzenie testów w październiku. Natomiast MPK wniosło o utrzymanie ograniczeń na obu odcinkach ulic i wprowadzenie nowych ograniczeń dla indywidualnych pojazdów na północnym kawałku ulicy Kilińskiego. W jednym z wniosków końcowych czytamy, że zmniejszenie czasów przejazdów na ulicy Kilińskiego wskazuje na właściwy kierunek zmian (i rzeczywistą realizację zapisów polityki transportowej).

Wybrane dla Ciebie:


Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.