Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódzki Tramwaj (nie)Regionalny

Redakcja
Ulica Zachodnia przy skrzyżowaniu z Zieloną (czerwiec 2007). Jest to jeden z fragmentów budowanego Łódzkiego Tramwaju Regionalnego
Ulica Zachodnia przy skrzyżowaniu z Zieloną (czerwiec 2007). Jest to jeden z fragmentów budowanego Łódzkiego Tramwaju Regionalnego
Supernowoczesne tramwaje, modernizacja torowiska, system sterowania ruchem. Do tego skrócony czas podróży między Pabianicami, Łodzią i Zgierzem. Jednak Łódzki Tramwaj Regionalny, aż tak regionalny jak się wydaje, może nie być. Dlaczego?

Budowa Łódzkiego Tramwaju Regionalnego to jedna z największych łódzkich inwestycji transportowych. W ramach projektu wartego ponad 300 mln zł, przede wszystkim wyremontowanych zostanie 16 kilometrów linii tramwajowej (32 km szyn - red.) wraz z siecią trakcyjną, 30 przystanków zostanie tak przebudowanych, aby dostosować je do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poza tym na kilkunastu przystankach pojawią się nowe wiaty oraz tablice świetlne.

Inwestycja według założeń pomysłodawców miałaby połączyć trzy miasta aglomeracji łódzkiej - Zgierz, Łódź i Pabianice. Pasażerowie na pewno skorzystaliby na tym remoncie, ponieważ szyny poza granicami Łodzi wymieniane były kilkanaście lat temu. Przejazd miałby skrócić się nawet o 12 minut.

Łódzki Tramwaj (Nie)Regionalny

Jednak wokół inwestycji zaczynają pojawiać się pytania, co stanie się po zakończeniu prac torowych w Łodzi na odcinku od zajezdni Helenówek do Chocianowic, gdzie tramwaje pojadą na nową pętlę zlokalizowaną przy nowo budowanym centrum handlowym IKEA.

- Jesteśmy spółką miejską łódzką. My budowę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego prowadzimy w taki sposób, aby bez problemu można było zwiększyć jego zasięg zarówno na północ, jak i na południe. Dotyczy to nie tylko układu torowego, ale także systemu sterowania ruchem - mówi Marcin Małek z biura prasowego MPK w rozmowie z Wiadomościami24.pl

O ile Zgierz deklarował chęć szybkiego włączenia się w projekt (zakończenie etapu zgierskiego do 2009 roku - przyp. red.) to powodzenie inwestycji w Pabianicach stoi pod wielkim znakiem zapytania. Jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji władze miasta mówiły, że lepszym rozwiązaniem dla nich będzie komunikacja autobusowa. Potem ugięły się i zaczęły poszukiwać środków unijnych, co do tej pory się nie udało. Na realizację inwestycji w Pabianicach potrzeba 73 mln zł.

Jednak oprócz braku środków w budżecie Pabianic pojawił się kolejny problem. Tramwaj wyjeżdżając z Łodzi przejeżdża przez gminę Ksawerów. Ta jak się okazuje w ogóle nie jest zainteresowana inwestycją i na razie nie będzie poszukiwać funduszy. Niestety żaden z pabianickich, ksawerowskich i zgierskich urzędników nie chciał rozmawiać na temat budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.

Na łódzkim odcinku pracę wrą

Mimo problemów z pozostałymi miastami aglomeracji, na łódzkim odcinku prace idą pełną parą. Ekipy pracują na Pabianickiej od Ronda Lotników Lwowskich do Placu Niepodległości, Piotrkowskiej od Żwirki do Milionowej i od Placu Reymonta do Placu Niepodległości, Zgierskiej od Dolnej do Helenówka, ul. Zachodniej od Zielonej do Legionów i od Lutomierskiej do Zgierskiej (z wyłączeniem niedawno odkrytych fragmentów cmentarza żydowskiego) oraz na al. Kościuszki od Zielonej do Żwirki.

Od wczoraj kolejne utrudnienia

W związku z przebudową torowiska (wymiana krzyżownic - przyp. red.) na skrzyżowaniu ulicy Zielonej z Zachodnią i aleją Kościuszki od wczoraj zmieniły się trasy linii tramwajowych 0, 1, 7, 9, 12 i 13. Na odcinku pozbawionym komunikacji miejskiej kursuje zastępcza linia Z7.

Linia 0: ZDROWIE – Konstantynowska, Legionów, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska – WYCIECZKOWA (linia turystyczna kursująca do końca września br.)
Linia 1: STRYKOWSKA – Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Cmentarna, Srebrzyńska – KOZINY
Linia 7: ŚLĄSKA – Niższa, Śmigłego – Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza – RADIOSTACJA
Linia 9: AUGUSTÓW – Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Kilińskiego, Pomorska, pl. Wolności, Legionów, Konstantynowska – ZDROWIE
Linia 12: STOKI – Telefoniczna, działki, Pomorska, Konstytucyjna, Narutowicza, Kopcińskiego, Piłsudskiego, Mickiewicza, Bandurskiego, Bratysławska, Wyszyńskiego – WYSZYŃSKIEGO
Linia 13 ŚLĄSKA – Niższa, Śmigłego – Rydza, Kopcińskiego, Narutowicza, Kilińskiego, Pomorska, pl. Wolności, Legionów, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska – SZCZECIŃSKA
Linia Z7 PLAC DĄBROWSKIEGO – Narutowicza, Zielona – LEGIONÓW – Zielona, Narutowicza, Uniwersytecka, Jaracza – PLAC DĄBROWSKIEGO

Aktualne informacje o zmianach można uzyskać:
- na stronie internetowej Łódzkiego Tramwaju Regionalnego
- na stronie internetowej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi
- pod numerem całodobowej infolinii 0-800-301-309

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Łódzki Tramwaj (nie)Regionalny - Nasze Miasto

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto