Facebook Google+ Twitter

Łódzkie MPK

Kierowco! Podejmując pracę w łódzkim MPK, pamiętaj o fundamentalnych zasadach!

 / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:%C5%81%C3%B3d%C5%BA,_autobus.jpgKontakt z klientem:

1. Pamiętaj! Podczas gdy prowadzisz pojazd nie wolno Ci rozmawiać z pasażerami, chyba że pasażer to twój przyjaciel. Wolno oczywiście rozmawiać Ci z innym kierowcą.

2. Aby w niedzielę nie musieć na każdym przystanku obsługiwać nieprzygotowanych pasażerów, staraj się sprzedać wszystkie bilety w tygodniu. Pod żadnym pozorem nie zamawiaj na niedzielę biletów. Od sprzedaży biletów są kioski, nie kierowca!

3. Pasażerowie nie rozumieją polityki oszczędności. W autobusie powinno być zgaszone światło, dopóki nie przeszkadza to kierowcy. Pasażerowie powinni pamiętać, że czyta się w domu nie w autobusie.

4. Jeżeli trafia się wyjątkowo oporny klient i wsiada do autobusu powoli, możesz przytrzasnąć go drzwiami. Mowa tu szczególnie o osobach starszych, które z racji wieku, zdają się myśleć, że wszystko im wolno.

5. Jeśli już z daleka widzisz, że ktoś biegnie, nie musisz od razu odjechać. Wolno Ci nacieszyć się widowiskiem. Jeśli jednak osoba ta zbliży się do autobusu, natychmiast odjedź, rozkład nie pozwala na zbyt duże opóźnienia.

6. Jeśli nachalny pasażer pyta Cię o trasę lub jakąś ulicę - nie odpowiadaj, to nie należy do twoich obowiązków. Od tego jest informacja.

Konserwacja pojazdu:

1. Jeśli stojąc na przystanku zechcesz spuścić powietrze z opon i uzupełnić je ponownie, zrób to, dobre samopoczucie kierowcy gwarantuje zadowolenie pasażerów.

2. Z uwagi na zużywanie się mechanizmów otwierających, staraj się otwierać jak najmniejszą liczbę drzwi. Unikaj otwierania drzwi przednich, obniża to temperaturę w kabinie kierowcy.

3. Hamuj gwałtownie, nie narażaj klocków hamulcowych na długie hamowanie.

4. Jeśli usłyszysz choćby najmniejszy szmer, mogący wskazywać na uszkodzenie pojazdu, niezwłocznie zatrzymaj go. Jeśli nawet nie stwierdzisz żadnej usterki, profilaktycznie wysadź pasażerów i wezwij pomoc. Uwaga! Pod żadnym pozorem nie próbuj dojechać do najbliższego przystanku narażając pojazd.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

Miałem taką sytuację. Tłok niemiłosierny, ale pan stwierdził, że ograniczam mu widoczność. Jednak taką sytuację miałem jednorazowo więc nie opisałem jej tutaj. Faktycznie nie jest to przyjemne. Cieszę się, że pojawiają się kolejne spostrzeżenia. :) Czemu jak czemu ale łódzkiemu MPK wiele można zarzucić.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Adrianie! A czy miałeś okazję spotkać pewnego kierowcę, który pod żadnym pozorem nie pozwala pasażerom. chcącym wysiąść przednimi drzwiami - stać na plamie podłogowej, pomalowanej na żółto? Facet broni tej plamy jak niepodległości i bywa bardzo nieprzyjemny gdy ktoś z pasażerów (chcących wysiąść przednimi drzwiami) zakaz pana kierowcy ignoruje. Osobiście o tym miałam okazję się przekonać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękuję wam. Inspirowałem się przeżyciami z codziennej jazdy komunikacją miejską w Łodzi.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Cudne! Kierowco! Zawsze pamiętaj, że pasażer jest tylko zbędnym balastem - generującym koszty naszego przedsiębiorstwa!

Komentarz został ukrytyrozwiń

No, dobre:D

Niestety nie tylko łódzkie MPK...
Jakiś czas temu, nawet kobietę w ciąży przytrzasnął drzwiami... w dodatku przednimi...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dobre. ;))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.