Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14776 miejsce

Lotniska w budowie. Port Lotniczy Lublin wkrótce zacznie działać

Rozpoczynamy serię artykułów na temat lotnisk w budowie na terenie Polski. Jako pierwszy zostanie przedstawiony Port Lotniczy Lublin. Później Gdynia-Kosakowo i PL Kielce.

Wizualizacja. / Fot. Port Lotniczy LublinJuż w listopadzie otwarcie Portu Lotniczego Lublin. Dzienna data uroczystej inauguracji nie jest jeszcze znana. Piotr Jankowski z PLL w rozmowie z W24 podkreślał jednak zaawansowany etap prac na budowie: - Mamy już gotowe płyty postoju samolotów oraz sprzętu lotniczego, a inne elementy są na ukończeniu.

Pierwszy lot odbędzie się 20 listopada i zostanie wykonany na zlecenie biura podróży Itaka. Pasażerowie dotrą do egipskiego kurortu, Szarm el-Szejk. Loty w tym kierunku będą odbywać się we wtorki. Klienci touroperatora polecą z Lublina (a właściwie ze Świdnika pod Lublinem) także do Marsa Alam w Egipcie w każdą sobotę, począwszy od 24 listopada.

Logo PLL. / Fot. Port Lotniczy LublinWspółpracą z PLL jest zainteresowana również znana linia lotnicza, Wizz Air. Od grudnia uruchamia ona połączenia do Anglii (Londyn-Luton) oraz Norwegii (Oslo-Sandefjord Torp). - Rozmawiamy ze wszystkimi: z touroperatorami, z liniami niskobudżetowymi i regularnymi - wymienia Piotr Jankowski. - Jednak o tym, dokąd polecimy z Lublina, pierwsi muszą powiadomić nasi klienci.

W październiku ma zostać zakończona budowa kolejowego toru dojazdowego do lotniska wraz z konieczną infrastrukturą ze stacji Świdnik Miasto. Linia będzie obsługiwana szynobusami. Rozkład jazdy zależy od godzin przylotów i odlotów samolotów. Połączenie utrzyma budżet województwa. Jesienią jest też planowane zakończenie przedłużenia do portu drogi wojewódzkiej nr 822.

Wizualizacja. / Fot. Port Lotniczy LublinPrezes Portu Lotniczego Lublin, Grzegorz Muszyński, przewiduje, że liczba pasażerów lotniska może wynieść 300 tys. osób w pierwszym roku jego działania. Na płycie zobaczymy samoloty o gabarytach podobnych do Airbusa A320 czy Boeinga 737, gdyż pas startowy ma mieć długość ponad 2,5 km i szerokość 60 m.


Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (10):

Sortuj komentarze:

kasia
  • kasia
  • 14.09.2012 12:50

http://www.airport.lublin.pl/

Komentarz został ukrytyrozwiń
latam_to_i_tam
  • latam_to_i_tam
  • 10.09.2012 17:48

a ja powiem tak: mieszkam za granica, latam regularnie do Warszawy (Okecie) ale niecierpie tego miasta i sie dlugo potem jedzie do Lublina a jak wkoncu lotnisko bedzie gotowe i poloczenie Frankfurt-Lublin, to sobie bede ja i moja rodzina na dlugie weekendy latac. Nie jestem sam w regionie Frankfurtu, jest bardzo duzo ludzi z Lubelskiego i oni tez beda regularnie latac. Czyli klietów stalych bedzie wiele. amen!

p.s. Panowie z zarządu Lotniska: kiedy beda loty FRA-LUZ? Klieci czekaja! ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń
lotczik
  • lotczik
  • 31.08.2012 23:20

Polska jest za mala i za biedna aby sobie fundować takie lotniska.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dobrze, że będą regionalne lotniska międzynarodowe. Osoby krytykujące ten pomysł chyba nigdy nie wyjeżdżały po kogoś 200 km na lotnisko, albo nie jechały 200 km z bagażem żeby gdzieś polecieć.
Dobrze też, że wybudują szynobus, bo nie ma nic bardziej niewygodnego niż przesiadać się gdy człowiek ma ze sobą np walizkę, torbę i plecak. W takiej Szwecji np jest szynobus do przystani promowej i jakoś nikt się temu nie dziwi... Można wsiąść, postawić bagaże na podłodze i wygodnie dojechać na miejsce.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Rafał
  • Rafał
  • 29.08.2012 21:30

Wybudowanie 2km jednotorowego odcinka niezelektryfikowanego nie jest w cale takie drogie i pewnie porównywalnie by wyniósł koszt budowy zwykłej drogi dojazdowej.
Po za tym Świdnik nie posiada własnej komunikacji miejskiej i nie za bardzo chce wpuszczać tam autobusy z Lublina więc kolej staje się koniecznością.
Cod o budowy lotniska dla Gdyni - się w pełni zgadzam, że tam lepiej by się sprawdziło jedno duże niż kilak małych. A port lotniczy im. Lecha Wałęsy już jest.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Damian Madryt
  • Damian Madryt
  • 29.08.2012 21:01

Oczywiscie ze nie mialem na mysli ani Lublina (gdzie sie wychowalem), ani Kielc mowiac o wiosce, choc uwazam ze zamiast budowac nowe lotnisko w Gdyni leprzym rozwiazaniem bylo jedne, nowoczesne lotnisko dla calego Trojmiasta polaczone z centrami trzech miast koleja, tramwajem czy metrem (choc na to ostatnie to jeszcze daleko). Mowiac o wiesce mialem na mysli hiszpanskie miejscowosci jak: Huesca, Ciudad Real, Logroño, Burgos etc... W Polsce mozna spokonie wybudowac 1 lotnisko na kazde miasto wojewodzkie. Ale nie 47!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Krzysztof
  • Krzysztof
  • 29.08.2012 15:37

Generalnie też widzę, że w pędzie by wydawać unijne pieniądze wydaje się środki na głupoty. Tak jest z zachwalana wszędzie kolejką do świdnickiego lotniska. Ciekawe, że bogatsi od nas Brytyjczycy nie zbudowali sobie torów do samego lotniska w Luton i trzeba się przesiadać do autobusu. Nie da sie nie zauważyć, że spośród starych państw Unii im więcej dostawali dotacji tym bardziej zagrożeni są dziś bankructwem. Z drugiej strony nie można porównywać jeszcze ilości lotnisk w Polsce z tymi w Hiszpanii. Lubelskie jeśli dobrze pamiętam będzie chyba 11 lotniskiem ale mając miliony Polakow pracujacych za granicą klientów raczej nie zabraknie. Emigrantom rodzą sie za granicą dzieci, którym po 2 roku życia trzeba kupić bilet. Coraz więcej Polaków decyduje się na wczasy za granicą. Dla przykladu rzeszowskie lotnisko jeszcze 7 lat temu obsługiwalo 40 tys pasażerów rocznie. Dzis 0.5 mln. Lubelskie ma za granicą jeszcze więcej osób i zapewne z czasem osiągnie podobną przepustowość. W polskich warunkach rentowność lotniska zaczyna się przy ok. 300 tys. pasażerów rocznie.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Rafał
  • Rafał
  • 28.08.2012 19:32

Panie Damianie z Madrytu co nazywasz wioską? Lublin, Kielce, a może Gdynię?
Zarówno Lublin jak i Kielce są stolicami województw. i myślę, że lotniska ożywią trochę te regiony. Lubelszczyźnie to jest potrzebne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Moim zdaniem ciekawe jest to (cytuję z Wikipedii):
"Planowana rozbudowa lotniska zagrażała susłom perełkowanym, których największa kolonia (ok. 11 tys. osobników) znajduje na trawiastym terenie obecnego lotniska w Świdniku. Dzięki porozumieniu ekologów i władz lokalnych przesunięto lokalizację nowego pasa startowego. Natomiast kolonia susłów została objęta dodatkową ochroną: w tym celu powołana została Fundacja Ochrony Susła Perełkowanego, stan kolonii susłów jest stale monitorowany. Miejsce ich zamieszkania będzie ogrodzone, tak żeby nie zagrażały im koty i psy z okolicznych domów"

- czyli jak się chce to jednak można. :)
Na stronie lotniska można znaleźć odpowiedni dział o suśle, informacje o fundacji, oraz przepiękne, rewelacyjnie wykonane zdjęcia tego miłego zwierzaka. Moim zdaniem korzystnie wpłynie to na wizerunek tegoż miejsca.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Damian Madryt
  • Damian Madryt
  • 28.08.2012 17:53

Mam nadzieje ze w czasie tego BOOMu budowlanego Polska nie popelni tych samych bledow ktore popelnili hiszpanie i ktore sa powodem kryzysu ktory rojnuje ten kraj w tym momecie. W Hiszpani istnieje obecnie ok 47 lotnisk z ktorych jedynie 6 same na siebie zarabiaja: Madryt, Barcelona, Palma de Mallorca, Malaga, Valencia y Gran Canaria. Pozostale 41 sa utrzymywane z kieszeni podatnikow i obecnie jest ponad 10 lotnisk na ktorych operuja zaledwie 2-3 loty tygodniowo (i to dzieki doplatom dla lini lotniczych ze strony rzaduw regionalnych) i ok 5 lotnisk z ktorych sie wycofaly wszyskie linie lotnicze i obecnie nie operuja zadnego lotu... I gdzie sie podzial ten dobrobyt???

Prosze Panow specjalistow co sie zajmuja logistyka i transportem w Polsce zeby to mieli na uwadze. Czasem zamias budowac nowe lotnisko na jakiejs wiosce bylo by leprzym rozwiazaniem wybudowac linie kolejowa do lotniska juz istniejacego w najwiekszym wojewodzkim miescie. Nie budujmy gdzie kolwiek, tylko po to zeby sie pozbyc srodkow unijnych, budujmy z glowa, i w miastach ktore sa stolicami wojewodztw, gdzie naprawde beda pasazerowie. Postawmy na mniej lotnisk ale poleprzmy infrastrukture a zwlaszcza nasza kochana kolej, zeby miala swoje stacje rowniez na lotniskach tak jak to robia w wielkich i rozwinietych miastach.

Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.