Facebook Google+ Twitter

Lotnisku rosną skrzydła

  • Źródło: Dziennik Łódzki
  • Data dodania: 2007-08-06 12:50

Jesienią łódzkie lotnisko im. Reymonta będzie miało płytę postojową dla czterech boeingów, drogę kołowania i szybkie zjazdy. Obecny terminal będzie gotowy do odprawy pasażerów ze strefy Schengen, ruszy też budowa nowego, obsługującego nawet 2,5 mln pasażerów.

Jesienią łódzkie lotnisko im. Reymonta będzie miało płytę postojową dla czterech boeingów, drogę kołowania i szybkie zjazdy. / Fot. Dziennik Łódzki- Większość inwestycji jest w trakcie realizacji, ale dzięki nim w przyszłym roku dogonimy konkurencję, czyli inne porty regionalne - zapewnia Leszek Krawczyk, prezes lotniska im. Reymonta.

Na placu przed terminalem II suną spychacze i wywrotki - tam powstaje droga kołowania z szybkimi zjazdami i płyta postojowa. Wzdłuż ogrodzenia, po wewnętrznej stronie, będą drogi patrolowe. Część już jest gotowa. Równolegle trwa rozbudowa istniejącego terminalu. Chodzi o dostosowanie go do odprawy pasażerów ze strefy Schengen.

- W listopadzie chcemy już zgłosić gotowość do takich odpraw, pieniądze na wyposażenie nowej części obiecał nam Urząd Wojewódzki - tłumaczy Leszek Krawczyk.

Jeszcze w tym roku ma ruszyć budowa docelowego terminalu. Na początek pomieści milion pasażerów rocznie, ale będzie można go rozbudowywać. Przed terminalem powstaną miejsca parkingowe, bo pasażerów wciąż przybywa. Z szacunków prezesa Krawczyka wynika, że już w sierpniu uda się odprawić 216 tys. pasażerów, czyli tyle, ile przez cały ubiegły rok. Plan na ten rok to 400 tys. osób.

- Powinno się udać, od jesieni startuje Liverpool, być może też Cardiff, a teraz mamy letnie czartery - wylicza prezes. - Ambitny plan na przyszły rok zakłada 750 tysięcy pasażerów, dlatego chcemy jak najszybciej ruszyć z budową terminalu.

Tylko tegoroczne inwestycje pochłoną ponad 63 milionów złotych, pieniądze pochodzą z budżetu państwa, kasy miasta oraz samorządu województwa. Kwota zawrotna, ale okazuje się, że może nie wystarczyć. Bo trzeba jeszcze kupić trzeci wóz strażacki, wyposażyć rozbudowywany terminal, pomyśleć o dodatkowym sprzęcie potrzebnym do zimowego utrzymania płyty startowej. I jeszcze zmodernizować światła podejścia do lądowania, co automatycznie poprawi widoczność i umożliwi lądowanie nawet w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych.

- Liczę, że premier Kaczyński dotrzyma słowa i dostaniemy od rządu obiecane 37 milionów. Brakuje jeszcze czternastu - mówi prezes Krawczyk.

Kolejną ważną inwestycją na lotnisku jest baza techniczna z magazynem paliw. Potrzeba na to około 50 mln zł, prace powinny ruszyć wiosną. Ta kosztowna inwestycja, bardzo się lotnisku opłaca, bo istnienie bazy jest kolejnym magnesem dla przewoźników i oznacza wymierne zyski dla portu.
Monika Pawlak
-
Dziennik Łódzki

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.