Facebook Google+ Twitter

Loty odwołane, turyści wypoczywają na koszt biur podróży

Nawet 10 tys. Polaków, po odwołaniu lotów nad Europą ma problemy z powrotem do kraju, wynika z szacunków Polskiej Izby Turystyki. Turyści zmuszeni do przedłużenia swojego urlopu, wypoczywają na koszt biur podróży, które w wyniku zaistniałej sytuacji tracą dziennie nawet po kilkadziesiąt tysięcy euro.

Zdjęcie ilustracyjne / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ok%C4%99cie_-_samolot_15.JPGWiadomo już, że za granicą zostało z powodu odwołanych lotów od 8 do 10 tys. polskich turystów. - Podobna liczba osób nie zdołała wyjechać na zagraniczne wczasy - powiedział PAP Józef Ratajski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki. Tymczasem biura podróży, które płacą za przedłużony pobyt turystów za granicą, tracą dziennie nawet po kilkadziesiąt tysięcy euro.

Straty biur zależą od tego, ilu ich klientów nie może wrócić z zagranicznego urlopu. - Do Izby
dotarły informacje, że są takie biura, które mają aktualnie za granicą 60 turystów, lecz i takie, które mają ich półtora tysiąca - dodał Ratajski.

- Doba w hotelu pięciogwiazdkowym w kwietniu kosztuje średnio 30-40 euro na osobę. Przy tysiącu klientów dzienna strata organizatora turystyki sięga więc 30-40 tys. euro. W hotelu trzygwiazdkowym jest to dzienna strata rzędu 5 tys. euro na tysiąc turystów - powiedział Ratajski. Poza opłacaniem pobytu w hotelu oraz posiłków, biura muszą także doubezpieczać turystów, żeby mieli za granicą opiekę medyczną.

Biuro podróży Neckermann Polska przedłużyło pobyt swoich klientów w kurortach, w których ci rozpoczęli wypoczynek. Zapewniono im również wyżywienie oraz dalsze ubezpieczenie zdrowotne. Wypoczywający są pod stałą opieką rezydentów. - Biuro podróży czeka na otwarcie przestrzeni powietrznej, aby móc bezpiecznie sprowadzić swoich klientów do kraju. Największa grupa turystów przebywa obecnie w Egipcie oraz na Cyprze - mówi serwisowi Wiadomości24.pl, Magdalena Plutecka-Dydoń, rzecznik prasowy Neckermann Polska.

Klienci biura podróży Horyzonty także przebywają poza granicami kraju. Osiemnastoosobowa grupa wraz ze swoim rezydentem oczekuje na zorganizowanie zastępczego środka transportu do Polski. - Nasi klienci obecnie przebywający w Hiszpanii mają zapewnione zakwaterowanie oraz wyżywienie na koszt biura podróży - powiedział serwisowi Wiadomosci24.pl Tomasz Lipcak.

Wszyscy klienci Biura Podróży "Triada" przebywający obecnie za granicą, którzy z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej nie wrócili do kraju, mają zagwarantowane świadczenia (zakwaterowanie oraz posiłki) oraz obsługę i opiekę rezydentów na koszt biura. Dalsze informacje o powrocie do Polski będą przekazywane klientom przez rezydentów.

Biura podróży jednocześnie informują, że otwarcie przestrzeni powietrznej nad Polską nie będzie równoznaczne z automatycznym przywróceniem standardowego rozkładu lotów, ponieważ problem ten nie dotyczy jedynie polskiej przestrzeni powietrznej. Decyzję o wznowieniu rejsów czarterowych przekazywane będą na kilkanaście godzin przed planowanym wylotem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.