Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

15499 miejsce

Lubisz Nutellę? Firma Ferrero zapłaci za oszukiwanie smakoszy kremu!

Smaczny krem czekoladowy znany na całym świecie jako Nutella stracił wiarygodność u konsumentów. Amerykańska filia Ferrero zapłaci milionowe odszkodowanie za wprowadzanie w błąd klientów.

Sonda

Wiedziałeś, że Nutella jest tak niezdrowa?

Nutella / Fot. A.Kniesel/Wikimedia Creative Commons 3.0Nutella - znana niemal na całym świecie marka czekoladowego kremu z dodatkiem orzechów budzi obiekcje sądu. Otóż ten wspaniały przysmak dzieci, nie jest tak zdrowy i odżywczy jak pokazuje to reklama.

Walka sądowa z wielkim koncernem Ferrero rozpoczęła się w lutym zeszłego roku, kiedy to matka czterolatka z San Diego postanowiła, po obejrzeniu reklamy w TV, podać swemu dziecku na śniadanie kanapkę ze smakowitym kremem. Reklama przedstawiała pyszną Nutellę jako smaczny "odżywczy i zdrowy posiłek, o zrównoważonych składnikach spożywczych". Później kobieta odkryła, że smakołyk zawiera niebezpieczne dla zdrowia tłuszcze nasycone. Troskliwa matka była w szoku, gdy dowiedziała się, że wbrew tego co sugeruje reklama, tylko 2 łyżki czekoladowego produktu zawierają aż 200 kalorii, z czego większość to tłuszcze.

Zdanie kobiety podzieliło w niedługim czasie więcej rodziców i tak powstał zbiorowy akt oskarżenia przeciw firmie Ferrero, która jest producentem Nutelli. Firma została wezwana do wycofania reklamy, która wprowadza w błąd konsumentów, a równocześnie o zwrot zysków zdobytych dzięki zakłamanej kampanii reklamowej produktu - informuje Corriere.it.

Po ogłoszeniu wyroku przez sąd, amerykańska filia Ferrero zgodziła się zmienić dotychczasową politykę marketingową produktu i zmienić etykietę na słoikach z kremem, gdzie będzie opisana prawdziwa zawartość tłuszczu i cukru w Nutelli.
Równocześnie firma musi zapłacić karę w wysokości 3 mln dolarów za nadawanie reklamy wprowadzającej w błąd. Sędzia postanowił także, że każdy klient, który udowodni, że kupił Nutellę między 1 stycznia 2008 r. a 3 lutym 2012 r. dostanie zwrot pieniędzy w wysokości 4 dolarów za słoiczek produktu, pod warunkiem, że będzie to maksymalnie 5 sztuk czekoladowego kremu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (14):

Sortuj komentarze:

Artur Wojnowski 29.04.2012 20:33
@ Grzegorz Wink,
Ale o czym Pan konkretnie przeczytał ?
Jeśli można, poproszę o choć jedno źródło...

Chociażby
Robert Cialdini, "Wywieranie wpływu na ludzi."
Sporo się można z niej dowiedzieć. Nie twierdzę, że Amerykanie ogólnie są jacyś koszmarni i gorsi od Polaków - mają też mnóstwo dobrych cech, ale akurat czytanie nie należy u nich do popularnych zajęć. A ich wiedza o świecie pozostawia wiele do życzenia, co jest pochodną tamtejszego systemu edukacji.

Komentarz został ukrytyrozwiń

@mmk Dzisiaj 21:55
Dlaczego? Po prostu, ludzie lubią z natury być oszukiwani i na taki stan rzeczy się zgodziliśmy. A teraz mamy dyskutować, co mnie już nie informuje, tylko oszukuje? Przecież to bez sensu! Leków też podobno nie można reklamować...

Komentarz został ukrytyrozwiń
mmk
  • mmk
  • 29.04.2012 21:55

Hm, a ja się niekiedy wręcz obżeram Nutellą. I co teraz mam robić? Nie jeść? A może jeść ze wstrętem? Wszystkie reklamy kłamią, a przynajmniej nie mówią prawdy. Dlaczego nikt reklamodawców, reklamotwórców, nie sądzi, nie wsadza do więzień?

Komentarz został ukrytyrozwiń

@ Andrzej Chorążewicz

Ja bym rzekł: Umiar.
We wszystkim. Nawet w stosowaniu umiaru :)

No ale człowiek to nie maszyna. Emocje nie śpią. A te umiarom nie służą zwykle.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Gocha Dull
  • Gocha Dull
  • 29.04.2012 20:58

Panie Arturze, zgadzam sie z Panem... Wiele komentarzy byloby bardziej wartosciowych gdyby autorzy powstrzymywali sie od niesprawiedlie zlosliwych uogolnien, ze glupota ludzka niektorych obywateli jakiegokolwiek kraju swiadczy natychmiast o jego nizszosci. Zawsze sprawia na mnie to wrazenie ze autorzy tego typu komentarzy nie moga sie doczekac, aby udowodnic swoja wyzszosc nad kims innym, a to tylko udowadnia ze maja kompleks nizszosci. To naprawde nieatrakcyjna cecha charakteru. Tak jak dzieli sie ludzi nie wedlug koloru skory, tylko na dobrych lub zlych, w innych przypadkach na rozsadnych i tych ktorym tego rozsadku brakuje.

Komentarz został ukrytyrozwiń

@ Grzegorz Wink,

/ I owszem czytałem o tym nie raz w różnych naukowych socjologicznych i psychologicznych książkach jak to wygląda.../

Ale o czym Pan konkretnie przeczytał ?
Jeśli można, poproszę o choć jedno źródło...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Z jakim lekceważeniem i wyższością inne nacje? Nie nacje tylko Amerykanów. I owszem czytałem o tym nie raz w różnych naukowych socjologicznych i psychologicznych książkach jak to wygląda, mam też znajomych mieszkających w USA i takich którzy spędzili tam sporo czasu pracując. Można też sporo dowiedzieć się od nich samych.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panowie Grzegorz i Andrzej,

Czy macie Panowie jakieś dane, które pozwalają Wam z takim lekceważeniem i wyższością traktować inne nacje ? Na przykład dane, z których można wywnioskować, że Polacy czytają etykiety i je rozumieją w stopniu większym, niż Amerykanie ?

Ja dysponuję na przykład takim kwiatkiem, stwierdzającym coś zgoła przeciwnego:

http://www.wirtualnemedia.pl/print/polscy-konsumenci-nie-rozumieja-etykiet

Komentarz został ukrytyrozwiń

O to to! :) Panie Grzegorzu Wink. Amerykanie niestety mają to do siebie, że czytać potrafią, ale niewiele z tego czytania rozumieją :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Swego czasu, kiedy ja jeszcze chodziłem do ośmioklasowej podstawówki (co za nieodpowiedzialni ludzie zniszczyli dobry system edukacyjny?!), to na polskich półkach za czasami nieosiągalny smakołyk (lata 70-te ub.wieku) uchodziła margaryna Palma o kolorze i smaku czekolady :) No, prawie o kolorze i prawie :) o takim smaku:) Każdy więc, kto żył w tamtych dawno minionych czasach wuie, że Nutella to po prostu tłuszcz o smaku czekolady. Zadziwiają mnie głupi rodzice tego nie wiedzący, głupi palacze papierosów nie wiedzący o szkodliwości palenia i głupi... inni, którzy kiedy wyczują szansę na kasę, to zrobią wszystko, by ją wydrzeć producentowi danego produktu. Tym ludziom wcale nie chodzi o ich (ich dzieci) zdroiwie, ale o pieniądze. I tylko o pieniądze. Ale to jedynie dowodzi ich głupoty, bo każdy wie, że pieniądze szczęścia nie dają :) Ja tam wolę być jednask nieszczęśliwy z milionami na koncie (a nie jestem, bo nie mam milionów), jem czasami Nutellę, bo lubię i nie palę, bo wiem, jakie to szkodliwe. Pozdrawiam zdroworozsądkowych! :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.