Facebook Google+ Twitter

Ludziarnia.net

Czyżby w wirtualnej przestrzeni miał pojawić się kolejny społecznościowy portal w stylu grona, studentix lub osławionej naszej-klasy? Nic bardziej mylnego!

 / Fot. Katarzyna Prokuska, "Gazeta Krakowska"Ludziarnia.net to pomysł zupełnie nowatorski, którego autorkami są dwie młode socjolożki, studentki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Agata Gadzinowska i Natalia Goncerzewicz od lipca startują z projektem biura integracyjnego, które choć działać będzie w sieci, spotkania uczestników zamierza aranżować w realu (bynajmniej nie chodzi o sieć supermarketów).

Swój biznes otwierają jednocześnie z 11 innymi firmami, które toruński oddział Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości będzie wspierał w pierwszych potyczkach z rynkiem. Choć Uroczyste podpisanie umowy z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości odbyło się 19 czerwca, sam pomysł powstał już kilka dobrych miesięcy temu. Atmosfera ostatnich lat studiów sprzyja zazwyczaj rozmyślaniom na temat kariery zawodowej i przyszłości. Coraz więcej młodych osób nie boi się podjąć wyzwania i otwiera własną działalność gospodarczą. W ślady wszystkich przedsiębiorczych poszły Agata i Natalia, choć wbrew pozorom motywacją do powstania Ludziarni nie były głównie kwestie finansowe. Gdy w jednym z wywiadów dociekliwy reporter zapytał „czy na tym się zarabia?” pomysłodawczynie Ludziarni nie odpowiedziały nic, bo nie myślą w tych kategoriach o swoim przedsięwzięciu.

Oferta Ludziarni kierowana jest do młodych ludzi miedzy 18. a 35. rokiem życia, którzy pragną nawiązać nowe znajomości. Brzmi raczej typowo, ale typowe nie będzie na pewno. Elementem kluczowym, który przyczynić ma się do sukcesu całej inicjatywy jest proste założenie – Internet jest tu tylko środkiem do spotkań rzeczywistych, a nie jak w przypadku innych tego typu przedsięwzięć - celem. We współczesnym zatomizowanym społeczeństwie, w którym więzi międzyosobowe słabną, a sieć staje się substytutem, zamiast suplementem, bezpośredniego kontaktu twarzą w twarz Ludziarnia jest po prostu potrzebna. Do takiego właśnie wniosku doszły dwie socjolożki snując pierwsze plany założenia własnej firmy około roku temu. Odnalazły niszę na rynku, którą zdecydowały się wypełnić.Zaaranżowane przez nie relacje mają umożliwić znalezienie partnera, przyjaciół oraz osób posiadających podobne zainteresowania. Chodzi o wspieranie młodych ludzi w próbach budowania kontaktów interpersonalnych.

Ludziarnia w pierwszym etapie działalności podbije rodzinne strony autorek projektu, czyli Trójmiasto i Bydgoszcz, od października inicjatywa ruszy w samym Toruniu, a potem w zależności od zainteresowania projekt obejmie pozostałe zakątki Polski.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 21.07.2008 09:14

Ten "net" wydaje całkiem zrozumiały, nawiązuje bowiem do potocznej nazwy internetu, a takie odniesienie jest tu ważne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

link 02.html

Komentarz został ukrytyrozwiń

Życzę dziewczynom z całego serca powodzenia w projekcie. Wystarczyło, żeby mnie poprosiły, a oddał bym im tą domenę za darmo, ale widać, że wolą działać pod .net

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 03.07.2008 12:47

to samo co

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 03.07.2008 12:46

to samo nasza-klasa albo bebo gazety tylko mocno okrojone.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Artur - i wlasnie o to w internetowym biznesie chodzi - zeby trafic dobrą domenę, która pozniej dobrze się sprzeda z zyskiem lub bedzie przynosic zyski ;]

Komentarz został ukrytyrozwiń

A czemu domena Ludziarnia.pl nie była zarejestrowana? Teraz już jest, bo ją wykupiłem :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.