Facebook Google+ Twitter

„Mądrzej, szybciej, lepiej. Sekret efektywności”. Charles Duhigg

Współautorzy: Magdalena Wróbel

O tym aby osiągnąć sukces marzy każdy z nas. Dzięki książce Charlesa Duhigga „Mądrzej, szybciej, lepiej. Sekret efektywności” poznamy tajemnice sukcesu i efektywności. To książka która pokazuje nam jak dobierać cele i jak je realizować.

 / Fot. materiały promocyjnePremiera 17 października!


Charles Duhigg zapytał różnych ludzi: generałów, agentów FBI, pilotów, dyrektorów wielkich firm, uczniów i… pokerzystów o to w jaki sposób dochodzą do celu. Po przeanalizowaniu odpowiedzi ustalił 8 obszarów, które mają wpływ na efektywność. Te obszary to: motywacja, otoczenie, koncentracja, cele, odpowiednie zarządzanie ludźmi, decyzje, pomysłowość oraz zdobywanie wiedzy. Autor opiera się na najnowszych badaniach naukowych. i daje bardzo dobre współczesne przykłady.

Charles Duhigg zauważa, że ludzie odnoszący sukces działają inaczej niż przeciętny człowiek. Z książki dowiemy się jak należy planować zadania czy jak motywować się do pokonywania własnych słabości i realizować dalekosiężne plany dzieląc je na poszczególne etapy. Dowiemy się też bardzo dużo o budowaniu zespołu i zarządzaniu kapitałem ludzkim.
Autor pokazuje jak poprzez komunikowanie się z różnymi ludźmi, organizacjami czy zespołami lub firmami można zbierać informację tak aby rozwiązać problem skutecznie. A później bazując na takiej praktycznie zweryfikowanej wiedzy dostosować ją do wymogów podobnej sytuacji.

"W 1980 roku ponad 90 proc. Amerykanów miało nad sobą szefa. Teraz 1/3 z nich to wolni strzelcy, sami decydują o tym, jak wygląda ich dzień pracy. Udało im się, bo potrafili określić swoje priorytety, planować czas i podejmować dobre decyzje. Badania pokazują, że często zarabiają więcej niż pracownicy etatowi i są bardziej szczęśliwi. O ich sukcesie zdecydowała cecha, którą każdy może sobie wykształcić – efektywność."

Charles Duhigg daje na receptę na to jak działać z celami które sobie zakładamy. Podkreśla, że to mniejszy cel powinien cementować większy. Zwraca również uwagę na nasze ambicję i pokazuję do czego mogą prowadzić gdy są one za duże. Książka to doskonały przewodnik po tym jak rozpoznać kiedy mamy do czynienia z lepszą efektywnością. Kiedy możemy być lepsi, zdolniejsi i skuteczniejsi.

Na podstawie zgromadzonych materiałów pokazuje nam jak zmienić swój proces pracy na bardziej efektywny. Podkreśla, że musimy przede wszystkim zmienić nasze postrzeganie świata. Wtedy będziemy mogli inaczej podejmować decyzje i lepiej pracować. A dzięki temu staniemy się bardziej efektywni. W książce znajdziemy historie zwykłych ludzi, takie które mogły spotkać każdego z nas. Zostały one dobrane w taki sposób, by idealnie obrazować zagadnienia omawiane przez autora. Dzięki temu książka jest naukowa ale napisana lekkim językiem trafiającym do każdego.

Każdy z rozdziałów podsumowano rozbudowanymi przypisami, w których znajdziemy również odesłanie do literatury fachowej z nauk humanistycznych. Wielkim plusem publikacji jest prosty język, obrazowość, przemyślana konstrukcja. Lekturę czyta się bardzo przyjemnie i szybko.
Na końcu publikacji autor umieścił praktyczny przewodnik po technikach, jakie opisuje w swojej książce. Polecam również zapoznanie się z treścią wstępu i zakończenia książki. Pozwoli gdyż ono lepiej zrozumieć pewne kwestie opisane w poszczególnych rozdziałach.

O autorze:
Zdobywca Nagrody Pulitzera w 2009 roku, dziennikarz śledczy w „The New York Times” i autor bestsellerowej książki Siła nawyku. Otrzymał nagrody National Academy of Sciences, National Journalism oraz nagrody imienia George’a Polka. Absolwent Harvard Business School oraz Uniwersytetu Yale. Mieszka na Brooklynie z żoną i dwójką dzieci.

 / Fot. materiały promocyjne

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.