Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

27140 miejsce

Maglev, japońska kolej magnetyczna pobiła rekord. Pociąg jechał z prędkością 590 km na godzinę

Maglev - japońska kolej magnetyczna pobiła podczas wczorajszej jazdy testowej rekord prędkości sprzed 12 lat. Już zapowiedziano, że prędkość 590 km/h może zostać przekroczona w następnej próbie.

JR-Maglev, japońska kolej magnetyczna. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:JR-Maglev-MLX01-2.jpg#filelinks / Fot. YosemiteCentral Japan Railway Co. ogłosiła, że Maglev (MAGnetic LEVitation), japońska kolej w systemie magnetycznej lewitacji osiągnęła prędkość 590 km na godzinę. Pobity w czwartek rekord usunął w cień poprzednie dokonanie rozwijanej w Japonii technologii kolejnictwa unoszenia elektrodynamicznego (EDS). W grudniu 2003r. odnotowano wartość 581 km/h.

Rekord prędkości pobito w trakcie jazdy testowej w prefekturze Yamanashi, w środkowej Japonii. Rzeczniczka JR Central zapowiedziała, że radość z osiągnięcia będzie prawdopodobnie krótkotrwała, albowiem już we wtorek podczas kolejnej próby, może nastąpić przekroczenie granicy 600 km na godzinę.

Znakomita sprawność i osiągi kolei dużych prędkości, będą tematem rozmów japońskiego premiera Shinzo Abe, który 26 kwietnia odwiedzi Kalifornię podczas swojej wizyty w Stanach Zjednoczonych. W USA planowana jest budowa linii nowoczesnych kolei.

JR Central oznajmiła, że zamierza wyeksportować technologię Maglev do USA. Wstępnie zapowiedziano rozwój linii kolejowej Waszyngton-Nowy Jork. Premier Abe powiedział, że Japonia mogłaby wspomóc projekt finansowo.

Niestety, pasażerowie Maglev nie doświadczą rekordowych prędkości, nawet po otwarciu pierwszych linii, co ma nastąpić w 2027r. Przewiduje się, że koleje magnetyczne będą użytkowane z maksymalną prędkością 505 kilometrów na godzinę.

W październiku japoński rząd zatwierdził budowę najszybszej na świecie linii kolejowej, która połączy Tokio i Nagoję w około 40 minut. To o połowę mniej czasu, aniżeli dzisiejsze podróże superszybkim Shinkansenem.

Kolej Maglev wykorzystuje zjawisko lewitacji magnetycznej. Pojazd unosi się w powietrzu, dzięki elektromagnesom wykonanym z nadprzewodników. Pozwala to na podróże bez tarcia i oszczędność zużywanych się komponentów. Poza tym koleje magnetyczne poruszają z bardzo niskim poziomem generowanego hałasu.




źródło: The Wall Street Journal blog

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.