Organy kontra chór. Muzyka dawna kontra współczesna. Sacrum kontra profanum. Moc inspiracji dla każdego słuchacza gwarantowana!
Chór Varsoviae Regii Cantores pod kierownictwem Joanny Malugi zabierze słuchaczy w podróż nie tylko przez dzieje, ale też style muzyczne. Muzykę renesansu zaprezentuje w dwóch odsłonach: kontemplacyjnej, skupionej mszy Palestriny oraz frywolnym, miłosnym madrygale Orlando di Lasso. Przeciwwagą dla muzyki XVI stulecia będą utwory z wieku XX. Muzyka współczesna zaskakuje przede wszystkim bezpośredniością w przekazywaniu uczuć. Monumentalne i natchnione „Ojcze nasz” (Pater noster) Czsemiczkiego zestawione będzie z ekspresyjnymi „Kyrie” i „Gloria” z mszy Radulescu. Całość zakończy radosne, gospelowe ”Joshua fit the battle”.
W recitalu Mai Baczyńskiej nie zabraknie ani organowej tradycji, w myśl której monumentalne Preludium i fuga f-moll J. S. Bacha, BWV 534 stanowi swoisty wstęp koncertu, ani muzyki nowej, nierozpowszechnionej jeszcze w Polsce – stąd obecność w repertuarze minimalistycznego, oszczędnego w środkach wyrazu „Trivium” estońskiego kompozytora Arvo Pärta. Dopełnienie koncertu to dwa efektowne utwory – przedbachowska Ciacona e-moll BuxWV 160 Dietricha Buxtehudego oraz „Litania” Francuza Jehana Alaina.
Koncert odbędzie się w piątek, 27 kwietnia o 20, w kościele ewangelicko augsburskim Świętej Trójcy w Warszawie, Plac Małachowskiego 1. Wstęp wolny.
NORBLIN EVENT HALL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?