Facebook Google+ Twitter

Małe i średnie firmy będą miały dostęp do wiedzy biznesowej

Jest ratunek dla firm z sektora MŚP, które dotąd nie miały łatwego dostępu do praktycznej wiedzy biznesowej! Według badań przeprowadzonych w 2009 r. 93% tych przedsiębiorstw posiada komputery, a 90% ma dostęp do internetu.

Jak zatem wygląda wykorzystanie przez nich posiadanych zasobów do wspierania procesów biznesowych? Większość firm korzysta z poczty elektronicznej w celach biznesowych, niemal połowa ma swoje strony internetowe, a ponad 50% firm korzysta z łączy szerokopasmowych. Jednak nadal większość małych i średnich przedsiębiorstw traktuje komputery jak zaawansowane maszyny do pisania.

Wiedza społeczeństwa na temat biznesowego wykluczenia cyfrowego MŚP jest szczątkowa. Podstawową przyczyną wykluczenia jest brak odpowiedniej wiedzy biznesowej wśród pracowników i kadry zarządzającej MŚP, a nie - jakby mogło się wydawać - brak środków finansowych czy ograniczenia w dostępie do technologii. Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw nie mają doświadczenia w posługiwaniu się Internetem i nie są zainteresowani rozwiązaniami, których zalet nikt im nie uświadomił. Jak bardzo odmieniłoby się ich życie gdyby mieli dostęp do praktycznej wiedzy rynkowej „za kliknięciem myszki”. Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią trzon polskiej gospodarki. Jeżeli każda z nich mogłaby działać efektywniej, wyzwoliłyby się ogromne pokłady produktywności. Jak zatem wyzwolić te ogromne pokłady produktywności tkwiące w sektorze MŚP?

Rozwiązaniem tego problemu może być innowacyjny serwis internetowy http://www.boomway.pl/pp/38. Ten serwis powstał na bazie projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest poprawa rentowności firm z sektora MŚP oraz optymalizacja ich kosztów. Jest jedynym w Polsce internetowym doradcą biznesowym dla firm z sektora MŚP. Użytkownik Serwisu otrzymuje szybko i wygodnie obiektywną wiedzę w postaci analizy, jak zrealizować cele biznesowe swojej firmy.

Na przełomie ostatnich lat w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw zachodzą zmiany technologiczne i ekonomiczne a także zmiany w mentalności przedsiębiorców, choć te ostatnie zachodzą bardzo powoli. Te zmiany wymuszają na firmach szybsze, bardziej inteligentne działanie, wspierane wiedzą biznesową. O ile dużym korporacjom łatwo jest taką wiedzę kupić, o tyle mali przedsiębiorcy nie zawsze mogą sobie na to pozwolić.

Autor: Agnieszka Gugała

Wybrane dla Ciebie:


Tagi:


Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.