Podczas konferencji prasowej Marszałek Województwa Małopolskiego przedstawił założenia połączeń kolejowych w Małopolsce, który będą obowiązywały od 13 grudnia 2015 r. Samorząd Województwa przeznaczy na kolejowe przewozy pasażerskie 94 mln zł z budżetu województwa.
Z tej kwoty Małopolskie Przewozy Regionalne mają otrzymać kwota 80 mln zł na obsługę następujące linie:
- Kielce – Sędziszów – Olkusz – Katowice:
6 pociągów
- Kraków – Miechów – Sędziszów – Kielce:
8 pociągów
- Kraków – Tarnów – Rzeszów:
37 pociągów
- Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica:
16 pociągów
- Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane:
17 pociągów (o 2 więcej)
- Kraków – Wadowice – Bielsko Biała:
15 pociągów (o 2 więcej)
- Kraków – Trzebinia – Katowice:
14 pociągów
- Kraków – Trzebinia – Oświęcim:
39 pociągów
- Kraków – Skawina – Spytkowice – Oświęcim: 8 pociągów
Koleje Małopolskie otrzymają kwotę 13,5 mln zł i będą wozić pasażerów na liniach:
- Kraków Balice – Kraków Główny - Wieliczka Rynek - Kopalnia: 83 pociągi
w tym 66 na trasie Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Balice.
- Kraków - Miechów/Sędziszów: 26 pociągów
(połączenie przejęte od Przewozów Regionalnych)
Koleje Śląskie dostaną kwotę 0,3 mln zł za obsługę linii Katowice – Oświęcim: 14 pociągów
Spółka „Koleje Małopolskie” Sp. zoo została powołana na podstawie Uchwały Nr XLIV/705/13 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 grudnia 2013 roku w sprawie powołania jednoosobowej spółki Województwa Małopolskiego oraz zgodnie z Uchwałą Nr 1518/13 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 10 grudnia 2013 roku. Firma jest podmiotem, w którym 100% udziałów posiada Samorząd Województwa Małopolskiego.
Koleje Małopolskie mają za zadanie działać w sferze użyteczności publicznej na terenie Małopolski w szczególności poprzez:
realizację wojewódzkich i międzywojewódzkich przewozów pasażerskich w transporcie kolejowym, w tym w strefie transgranicznej oraz świadczenie usług związanych z przewozem, rozwijanie nowoczesnej komunikacji kolejowej na terenie województwa małopolskiego, wykorzystanie węzłów przesiadkowych Park&Ride z innymi przewoźnikami (MPK, inni przewoźnicy), zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów, wprowadzenie cykliczności przewozów, zwiększenie komfortu podróży, integrowanie komunikacji publicznej, zintegrowanie ofert taryfowych wiążących kolej i innych przewoźników (komunikacja miejska) oraz integracja systemów pasażerskiego transportu zbiorowego, zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko poprzez przejęcie ruch pasażerskiego z transportu drogowego przez transport kolejowy, doskonalenie i podnoszenie standardów w zakresie transportu kolejowego, poprawa dostępności pociągów dla osób o ograniczonej mobilności, zakup i modernizację taboru kolejowego.
Zgodnie z założeniami Małopolski Oddział Kolei Przewozy Regionalne w okresie trzech lat zgodnie ze tragedią ekonomiczno - organizacyjną zostaną przejęte przez Koleje Małopolskie.
(zdjęcia chronione prawem autorskim)
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?