Facebook Google+ Twitter

Maltafestival 2012 idiom: Akcje Azjatyckie

Od 3 do 7 lipca odbędzie się w Poznaniu jeden z największych festiwali teatralnych. W tym roku festiwalowym idiomem są: Akcje Azjatyckie.

Witamy Maltafestival 2012 / Fot. Andrzej HajdaszPoznań serdecznie wita azjatyckie klimaty. Przeciętnemu Europejczykowi słowo Azja kojarzy się z odległym egzotycznym miejscem. Mało skojarzeń mamy z tym słowem także w Poznaniu. Kilka restauracji chińskich, wietnamskich, może tajskich czy indyjskich. Czasem oglądamy metki na produktach, na których widnieje napis "Made in China". Słyszymy o corocznych powodziach w Balngladeszu czy przeludnieniu w Indiach.

Kultura azjatycka znana jest wyrywkowo, głównie dzięki Ulice miasta w przeddzień festiwalu / Fot. Andrzej Hajdaszfilmom kung-fu, Bollywood sporadycznie gości na naszych ekranach, teatr tamtego regionu raczej w ogóle nie jest znany.

Dlatego tegoroczny idiom festiwalowy chce wprowadzić nowy wymiar międzykontynentalnych relacji międzyludzkich. Festiwal nie chce izolować się we własnej przestrzeni, lecz otworzyć się na Azję i przybliżyć się do niej.
Kuratorem Idiomu Akcje Azjatyckie jest Stefan Kaegi. W 2000 r. był współzałożycielem Rimini Protokoll, który jest uznawany jako jedno z najciekawszych zjawisk teatralnych w Europie.

Oprócz gościnnych występów azjatyckich artystów, program idiomu oznacza także współprodukcje Malta Festival Poznań. Produkcja tegorocznych koszulek festiwalowych celowo została przeniesiona do Kompleksu Przemysłowego Kaesong w Korei Północnej. Pomysłodawca projektu Dirk Fleischmann dokładnie obserwował stworzone przez siebie warunki produkcji i udokumentowywał je dla potrzeb festiwalu. Proces jej powstawania będzie zaprezentowany w projekcie "mysaleshow".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.