Facebook Google+ Twitter

Mapy Google pozwalają na zaplanowanie podróży pociągiem PKP Intercity. Uwzględniają 300 połaczeń

W Google Maps uruchomiona została możliwość wyszukiwania połączeń kolejowych. Korzystając z zakładki Transport publiczny możemy na komputerze, smartfonie lub tablecie odnaleźć pociągi spółki PKP Intecity

https://flic.kr/p/dxmb9X / Fot. Dariusz Sieczkowski/CC BY ND 2.0Jak informuje PKP od 20 stycznia z poziomu Map Google możliwe jest wyszukiwanie połączeń kolejowych. Dotyczy to pociągów PKP Intercity – Express InterCity Premium, Express InterCity, InterCity oraz Twoich Linii Kolejowych.

Wyszukiwanie połączeń odbywa się z poziomu witryny Map Google lub aplikacji mobilnych na smartfony i tablety z Androidem i iOS. Uwzględniono 10 tys. kilometrów tras kolejowych, 300 połączeń i 270 dworców - chwali się PKP.

Żeby znaleźć połączenie powinniśmy skorzystać z opcji "Wyznacz trasę". Po wybraniu punktu początkowego i docelowego klikamy w ikonę pociągu (Transport publiczny). Na mapie ujrzymy przebieg podróży, czas przejazdu oraz informacje o najbliższych odjazdach.

Czytaj także: Facebook Messenger zamieni mowę na tekst. Rozpoczęły się testy usługi


Funkcja Transport publiczny uwzględni również połączenia innymi środkami komunikacji publicznej dostępnymi w danej miejscowości. Wymienić można wśród nich choćby stołeczny ZTM i przewoźników w Białymstoku, Olsztynie, Szczecinie, Zielonej Górze i Łodzi, którzy oferują wyszukiwanie w Mapach Google.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Panie Pawle! Gratuluje i cieszy mnie Pana sukces w boju z PR! Mnie po szeregu potyczkach z kierowcami bus udało się wywalczyć w ciągu dwóchch lat że wszystkie linie dalekobieżne z Cieszyna do Krakowa mają taryfikator uzwględniający u przewożnicków takze znizki dla inwalidów z I grupą i ich opiekunów.
A na hasło - wlasnie pojedzie z Pańswem I grupa wszyscy studenci ustepują takiej osobie zajmowane przez siebie z przodu miejsca. Na kolei nie ma problemu z miejscem bo pociągi llinii 117 jeżdżą pustawe.

Komentarz został ukrytyrozwiń

@Wiesław Adamik - "Wprawdzie materiał dotyczy nieźle funkcjonującej IC ale przecież o czymś co dobrze funkcjonuje chyba nie będziemy dyskutować?"

Tłumaczę sobie pominięcie popularnego przewoźnika przez Google, jego niezwyczajnym urozmaiceniem w ofercie oddawanej pasażerom. Tłumaczę sobie na miarę doświadczenia nabytego poprzez podróż z wykorzystaniem wszelakich dóbr usprawniających wojaż, nawet mapy Google, noktowizor czy kamizelkę kuloodporną.

Nadmieniam, gwoli słuszności, że w dniu dzisiejszym, zaledwie kilka godzin temu, PR częściowo ustosunkował się do mojego wniosku i odpowiedział przyznając zasłużoną rację, tudzież uzasadniając swoje stanowisko w kwestii wypadków z dni o jakich wspomniałem wyżej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dzięki Panie Pawle za podane fakty o PR. Wprawdzie materiał dotyczy nieźle funkcjonującej IC ale przecież o czymś co dobrze funkcjonuje chyba nie będziemy dyskutować? Ale słyszałem o przebudowie funkcji zabytkowego dworca w Krakowie i zastanawiam się czy to co tam ewentualnie będzie usprawni działalność linii kolejowych czy przeciwnie, czy przyniesie profity nie kolejnictwu własnie?
Mógłbym przytoczyć wiele moich obserwacji z funkcjonowania przewozów kolejowych na trasie Kraków Bielsko (linia nr 117 z 1888 roku) nie skorelowanej w czasie z większością rannych połączeń IC! Linie tę cały czas się reformuje i usiłuje zamknąć ministerstwo infrastruktury.. Najpierw kolejarze uruchomili pociąg papieski do Wadowic ale cena biletu dwukrotnie przekroczyła cenę biletu bus na tej trasie i czas przejazdu był dwa razy dłuższy niż bus! Do ub. roku linie PR 117 obsługiwały dwie odrębne dyrekcje _Śląska i Małopolska, wycofano się z tego bo absurdalna była sprzedaż biletu z dwóch rożnych kas dla jednej i tej samej linii i wzajemne rozliczanie się z tego. Zresztą pasażerów tak ubywało ze od tego roku wprowadzono arcy niską cenę biletu na tej trasie w wysokości zaledwie 30 procent poprzedniej co powoduje że student przejeżdża odległość 60 km do Krakowa cenie ulgowego biletu tramwajowego w Krakowie. A jakie awarie były na tej trasie opisałem w 5 reportażach w lokalnym podbeskidzkim portalu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zdarzyło się, że podróżowałem PR w dniach 19 i 20 listopada 2014r., kiedy nastąpił wypadek uniemożliwiający normalny ruch kolejowy na odcinku Leszno - Poznań i Poznań - Leszno. Zdobycie poświadczenia o opóźnieniu było niemożliwe z tytułu kaprysu PR, choć przymusowy postój trwał kilka godzin i ostatecznie podstawiono zastępczy autobus. Następnego dnia, kiedy wracałem tą samą trasą, było podobnie, choć opóźnienie trwało już tylko około godziny i odcinek stawał się przejezdny. Poświadczenie uzyskałem wtedy tylko dlatego, że powiedziałem konduktorowi, który był tym samym pracownikiem PR, jaki obsługiwał podróżnych w dniu poprzednim, iż dokonałem nagrania, gdzie pasażerowie bezskutecznie domagają się od PR poświadczeń, a zachowanie kolejarza było odrobinę nazbyt niecodzienne jak na osobę, która, zazwyczaj winna być odpowiedzialna z racji wykonywanego zajęcia. Co ciekawe, jeden i ten sam konduktor okazywał się dwoma numerami służbowymi, co według PR nie jest możliwe, chociaż trudno o pomyłkę. PR oficjalnie nie wie, po co konduktorom, których zatrudniają "dodatkowe" numery. Przesłałem działom reklamacji i innym komórkom PR, skrót z całości ich kryształowo uczciwej pracy, w odpowiedzi na brak zrozumienia z ich strony na moją próbę pisemnej reklamacji, wedle reguł jakie narzucają.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wszelakie informacje jakich udzielają koleje i ich infolinie, ze szczególnym uwzględnieniem Przewozów Regionalnych, to wykształcanie nowych kierunków w dziedzinie fantasy i bardziej praktycznych umiejętności jak bilokacja, albo aportowanie przedmiotów. Taka też jest odpowiedzialność szefostwa przykładowych PR, jak ich drużyny konduktorskiej.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jest przy artykule linka do materiału o nowej funkcji w facebooku: Facebook Messenger zamieni mowę na tekst. Rozpoczęły się testy usługi

A jak wygląda sprawa podróży tzw. opiekuna z osobą niepełnosprawną ruchowo z mniejszych miejscowości gdy trzeba ustawiać się w kolejce do kilku kas sprzedających bilety na trasie - czy nadal trzeba w tej sprawie dzwonić na infolinie PKP?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo przydatna opcja. Jeszcze tylko kilku pomniejszych przewoźników i loty, a będzie pierwszoklaśnie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.