Facebook Google+ Twitter

Marketing szeptany - ciekawe źródło informacji

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2009-07-21 12:52

Marketing szeptany - forma „poczty pantoflowej'. Wiele osób nie wierzy w to co usłyszy w reklamie, co innego gdy nową rzecz poleci koleżanka. Ale czy ona robi to na pewno bezinteresownie?

Hej Maryś, co tam u Ciebie?
- Fantastycznie, właśnie odkryłam super odżywkę do włosów!
- Jaką?
- Firmy "Z", a jak włosy lśnią po niej, a jakie są jedwabiste... Koniecznie musisz spróbować! (...)


Marketing szeptany jest formą przekazu informacji, promocji danego towaru lub usługi. Jest to tzw. „poczta pantoflowa”. Polega na przekazywaniu informacji swoim znajomym. Przedtem robiliśmy to mniej świadomie, obecnie marketing szeptany działa na zasadzie innych form marketingu, np. reklamy. Oczywiście nikt nie twierdzi, że mówi on tylko o zaletach produktów w samych superlatywach. Tutaj nie ma miejsca na kłamstwa, bo działa to trochę w naszej podświadomości.

Sami z doświadczenia wiemy, że gdy kupimy dobry produkt, który spełnia nasze oczekiwania, jesteśmy z niego zadowoleni z pewnością polecimy go swojej przyjaciółce. Ona z kolei poleci go swoim bliskim. W tej chwili tworzy się właśnie marketing szeptany. Wiele ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy dlatego nabiera to wiarygodnego aspektu. W krótkim czasie firma zyskuje nowych klientów nie musząc wydawać ogromnych pieniędzy na profesjonalną reklamę.

Z biegiem czasu marketing szeptany stał się coraz bardziej popularny. Sposobów na pozyskanie nowego klienta jest naprawdę dużo. Każdy z nas wie, że gdy dostanie jakąś zniżkę lub kupon promocyjny, a może darmowe próbki z większym zapałem będzie chciał podzielić się swoją radością z innymi. Oczywiście gdy produkt spełni jego oczekiwania. W tej chwili wiele firm korzysta właśnie z tego chwytu marketingowego, bo daje on naprawdę duże rezultaty.

Najważniejsze to zbudować nić łączącą klienta z producentem jaką jest szczerość i zaufanie. Gdy potencjalny nabywca zauważy, że jest ważny, że może ufać i jest doceniony na pewno poleci produkty swoim znajomym. Na tej zasadzie właśnie działa dobrze pomyślany marketing szeptany. Jednak nie można pominąć faktu, że na taką formę reklamy i promocji może pozwolić sobie firma, która ma naprawdę produkt dobrej jakości.

Autor: Magdalena Gołda
Tekst pierwotnie opublikowany na stronie ithink.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.