Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

17585 miejsce

Masowe SMS-y w firmach usługowych narzędziem marketingowym

Szybkość, dostępność i niskie koszty komunikacji sprawiają, że z SMS-ów korzystają miliardy ludzi na całym świecie. Wg raportu Portio Research w 2009 r. wysłano 5 trylionów wiadomości, a w 2013 r. liczba ta wzrośnie do 10 trylionów.

SMS (Short Message Service) to znana powszechnie usługa przesyłania krótkich wiadomości tekstowych w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej, a także do sieci telefonii stacjonarnej. Pierwszego w historii SMS-a wysłał Neil Papworth - Brytyjczyk w ten właśnie sposób złożył życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia swoim znajomym. Miało to miejsce 3 grudnia 1992 r. Przez te prawie dwadzieścia lat SMS-y znalazły różne zastosowanie w życiu prywatnym, jak i w biznesie.

Na początku wysyłanie SMS-ów miało posłużyć operatorom do informowania klientów o awariach sieci, zmianach w cenniku operatora i o temu podobnych sytuacjach. Nie istniała też technologia umożliwiająca przesyłanie tekstów SMS-em do innych sieci, nie przewidziano więc, że wiadomości tego typu mogą się stać powszechną formą komunikacji.

Każdy domyśla się, że taka forma komunikacji, dzięki swoim zaletom, jest doskonałym rozwiązaniem biznesowym dla wielu firm. Wg raportu International Telecomunication Union telefony komórkowe posiada obecnie około 70 proc. ludzkiej populacji. Posiadanie telefonów komórkowych przez tak znaczną część ludności oznacza, że dostępność tej formy komunikacji jest ogromna i daje duże możliwości dla przekazu marketingowego potencjalnej firmy.

Jakie zastosowanie znalazły SMS-y w firmach usługowych? Przykładem często spotykanym w życiu codziennym może być ich funkcjonalność przy korzystaniu z usług bankowych. Dostarczanie kodów autoryzujących transakcje e-bankowości czy otrzymywanie informacji o stanie konta i wykonanych operacjach, to jedne z wielu możliwości wykorzystania masowych SMS-ów.

Ze strony firmy Tide Software zajmującej się procesami zoptymalizowanymi, można dowiedzieć się, że dzięki współpracy z takimi rozwiązaniami informatycznymi, jak oprogramowanie klasy ERP, Microsoft Outlook, Microsoft Excel, Microsoft Word jest to doskonała opcja dla wszystkich usługodawców. Masowe SMS-y znalazły użytek w firmach windykacyjnych, ubezpieczeniowych, agencjach reklamowych, sieciach handlowo-usługowych czy salonach fryzjerskich i kosmetycznych.

Wszystkie te zalety sprawiają, że komunikacja z klientem poprzez wiadomości SMS jest nowoczesnym, dostosowanym do mentalności XXI w., narzędziem marketingowym.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

W Anglii nie ma sms-ów (to nazwa usługi), a przesyłana wiadomość to nie sms tylko text message lub po prostu text. I will send you a sms - nie ma czegoś takiego, przynajmniej dla Anglika (pewnie się kapnie o co chodzi jak był w Polsce).

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.