Facebook Google+ Twitter

Matura 2010. Zobacz arkusze z historii i przykładowe odpowiedzi. Zobacz arkusze z chemii

Zakończył się egzamin z historii. Zobacz arkusze, które rozwiązywali maturzyści. Zobacz też przykładowe odpowiedzi do obu arkuszy.

Maturzyści / Fot. PolskapressePrzed nami ostatni tydzień maturalnych egzaminów pisemnych. W poniedziałek, 17 maja, do arkuszy zasiądzie około 70 tysięcy uczniów.

Zobacz, co dzieje się na maturze 2011



O godzinie 9.00 rano abiturienci będą pisać egzamin z historii na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Przedmiot ten zdecydowało się zdawać 31 138 osób, z czego 13 805 wybrało arkusz łatwiejszy, a 17 333 arkusz trudniejszy.

Maturzysto, napisałeś egzamin z języka polskiego? Przed Tobą jeszcze prezentacja. Przeczytaj wskazówki



Zobacz arkusze:
Arkusz maturalny z historii. Poziom podstawowy
Arkusz maturalny z historii. Poziom rozszerzony

Historia poziom podstawowy - przykładowe odpowiedzi
Historia poziom rozszerzony - przykładowe odpowiedzi
Historia poziom rozszerzony - konspekty wypracowań

Opinie maturzystów na temat dzisiejszego egzaminu są zróżnicowane. - Super, wspaniała matura. Co prawda poziomu IV nie będę miał raczej, bo mi zabraknie rzeczy w poprzednich poziomach, ale mam wrażenie, że poszło mi dobrze. Zadania zamknięte to była raczej prosta sprawa, zapomniałem nazwiska przywódcy z tego powstania (to Chłopicki?), czy generalnie nazw przywilejów. Czyli poziom IV raczej odpada. Ale chyba na III zaliczę. Aj, fajna maturka w tym roku była! - pisze Frydman w serwisie histmag.org. Multipio dodaje: - Podstawa była na pewno łatwiejsza niż w tamtym roku, bo pisałem zarówno tą, jak i tamtą.

Jak radzić sobie ze stresem na egzaminie?



Inni natomiast twierdzą, że egzamin nie należał do najprostszych: - Ja uważam, że trudna była, a ten obrazek satyryczny "made in Russia" - bez komentarza. - pisze Claudia91 na stronie histmag.org. Egzamin najlepiej podsumowuje Ktośśś: - Ktoś, kto dobrze przygotował się do matury na pewno sobie poradził. Inaczej z tymi, którzy starali nauczyć się wszystkiego przez ostatni tydzień. Jak widać, warto być systematycznym.

Egzamin na poziomie podstawowym trwa 120 minut i polega na rozwiązaniu testu, obejmującego cały zakres wymagań egzaminacyjnych. Zdający otrzymuje arkusz egzaminacyjny zawierający różnego rodzaju zadania: zadania zamknięte (wielokrotnego wyboru, na dobieranie, typu „prawda–fałsz”) i zadania otwarte, które wymagają samodzielnego formułowania zwięzłych odpowiedzi. Większość stanowią zadania z tzw. wyposażeniem, a więc z wykorzystaniem krótkiego tekstu źródłowego, ilustracji(ikonografii),mapy, danych statystycznych innych źródeł wiedzy historycznej. Zadania w arkuszu uwzględniają historię polityczną, historię społeczno- gospodarczą oraz historię kultury ze wszystkich epok historycznych (starożytność, średniowiecze, czasy nowożytne,
wiek XIX, wiek XX).Zadania sprawdzają umiejętności opisane we wszystkich standardach dla poziomu podstawowego.

Matura 2011. Zobacz, kiedy odbędą się poszczególne egzaminy



Egzamin na poziomie rozszerzonym trwa 180 minut i składa się z trzech części. Wszystkie części zdawane są jednego dnia. Pomiędzy częściami egzaminu nie ma przerwy. Zdający otrzymuje jeden arkusz egzaminacyjny, w którym:

a) część pierwsza polega na rozwiązaniu testu obejmującego cały zakres wymagań egzaminacyjnych. Zdający otrzymuje kilkanaście różnego rodzaju zadań: zamkniętych (wielokrotnego wyboru, na dobieranie, typu „prawda–fałsz”) i otwartych, które wymagają samodzielnego formułowania zwięzłych odpowiedzi. Większość stanowią zadania z tzw. wyposażeniem, a więc z wykorzystaniem krótkiego tekstu źródłowego, ilustracji (ikonografii), mapy, danych statystycznych i innych źródeł wiedzy historycznej. Zadania w tej części uwzględniają historię polityczną, historię społeczno-gospodarczą oraz historię kultury ze wszystkich epok historycznych (starożytność, średniowiecze, czasy nowożytne, wiek XIX, wiek XX) i sprawdzają umiejętności opisane we wszystkich standardach dla poziomu podstawowego

Na maturze z matematyki dozwolona ściąga, bądź sprytny



b) część druga sprawdza umiejętności pracy z materiałem źródłowym, w tym umiejętności interpretowania i syntetyzowania. Zdający otrzymuje w tej części materiały źródłowe i zadania, które podejmują wybrane zagadnienie historyczne. Zdający udziela odpowiedzi na pytania do podanych w arkuszu różnorodnych źródeł wiedzy historycznej (źródła pisane, ikonograficzne, statystyczne, kartograficzne i inne) z co najmniej dwóch epok historycznych

c) część trzecia sprawdza umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnej, przedstawiania oraz oceniania zjawisk i procesów historycznych. W tej części egzaminu zdający pisze własny krótki i spójny tekst na jeden spośród dwóch tematów do wyboru. Tematy zaproponowane jako zadanie rozszerzonej odpowiedzi są zgodne z zagadnieniem głównym arkusza, ale obejmują problemy z innych epok historycznych niż zamieszczone materiały źródłowe. Zadanie rozszerzonej odpowiedzi sprawdza umiejętności opisane we wszystkich standardach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.