Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

25456 miejsce

Mazowieckie. Pociąg obrzucony kamieniami. Ranny maszynista

W Urlach niedaleko Łochowa, o godzinie 21.15, 7 mężczyzn obrzuciło kamieniami pociąg Kolei Mazowieckich, jadący z Warszawy Wileńskiej do Małkini. W wyniku zdarzenia ranny został maszynista.

 / Fot. Mapy Targeo"O godzinie 21.15, grupa młodzieży dokonała rozboju w pociągu Kolei Mazowieckich nr 7951, relacji Warszawa Wileńska- Małkinia. W dwóch jednostkach zdemolowano wnętrze i zrywano hamulce. Na stacji Urle sprawcy wtargnęli do kabiny sterowniczej, gdzie dokonali pobicia maszynisty. Ne miejsce skierowano funkcjonariuszy Grupy Operacyjno-Interwencyjnej z Komendy Regionalnej Straży Ochrony Kolei w Siedlcach i Komisariatu Policji Jadów, którzy po przybyciu ujęli dwóch sprawców pobicia" - poinformował Paweł Boczek, rzecznik prasowy Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei.

Wandale po wtargnięciu do kabiny maszynisty, wyszli z wagonu i zaczęli obrzucać pociąg kamieniami. Po awanturze, policja zatrzymała dwóch mężczyzn: 20-letniego mieszkańca Jadowa oraz 21-letniego mieszkańca Urli. Awanturnicy zostali przetransportowani do Komisariatu Policji w Jadowie.

W związku z incydentem, utrudnienia spotkały także inne jednostki kolejowe, np. pociąg pośpieszny z Katowic do Białegostoku miał ponad 30 minut opóźnienia.

Informację o awanturze w pociągu przekazał Kontakt 24.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

.
  • .
  • 06.01.2012 14:44

'pociąg pośpieszny z Katowic do Białegostoku miał ponad 30 minut opóźnienia' - raczej ponad godzinne opóźnienie

Komentarz został ukrytyrozwiń
sk
  • sk
  • 06.01.2012 13:51

Obecnie w Sejmie RP znajduje się w zawieszeniu PROJEKT USTAWY O STRAŻY KOLEJOWEJ (druk 510) . Ustawa ta ma przekształcić obecną Straż Ochrony Kolei w profesjonalną formację wyposażoną w nowoczesne instrumenty do walki z przestępczością na ternach kolejowych i w pociągach. Przeciętny mieszkaniec naszego państwa ma ugruntowaną opinię o bezpieczeństwie w pociągach czy na dworcach kolejowych oraz rozległych terenach kolejowych. Obecnie SOK odpowiada każdego roku za 230mln. pasażerów, 2 tys. przystanków i dworców, mienie powierzone do przewozu oraz olbrzymią infrastrukturę kolejową rozrzuconą na terenie całego kraju. Straż Ochrony Kolei zatrudnia ok. 3, 3 tys. funkcjonariuszy i ilość ta ciągle spada wskutek źle zrozumianych oszczędności i braku wymiany pokoleniowej. Czy na bezpieczeństwie należy oszczędzać? Każdy wie, ze poczucie bezpieczeństwa warunkuje decyzję o korzystaniu z usług danej firmy, a to przekłada się na konkretne pieniądze. Uprawnienia SOK nie są adekwatne do obecnych zagrożeń na terenach PKP. Duże dworce są położone w centrach miast, co powoduje, że praca sokisty jest zbliżona do pracy policjanta, ale status tych formacji jest odmienny. Sokista chcąc wylegitymować podejrzanego, który nie posiada dokumentów musi wzywać policjanta do ustalenia danych osobowych. Funkcjonariusz SOK nie może również przeszukać bagażu ( zagrożenie terrorystyczne) osoby podejrzanej i za każdym razem musi się posiłkować wzywaniem policji. Przykłady można mnożyć. Jest wiele czynności, które może z powodzeniem wykonywać SOK, a to w perspektywie odciąży policję.Straż Ochrony Kolei powstała w 1918 roku i przez ten czas wypracowała metody działania, wykształciła cale pokolenie specjalistów w tej dziedzinie i posiada infrastrukturę konieczna do szkolenia następnych pokoleń strażników. Pracownicy spółek ochroniarskich nie znają technicznych zagadnień pracy kolei, nie mają doświadczenia w funkcjonowaniu na skomplikowanych technicznie i topograficznie terenach PKP. Ochroniarze nie mogą też egzekwować porządku za pomocą choćby mandatów karnych jak to obecnie może robić SOK. Struktura wiekowa jest bardzo niekorzystna dla obecnej SOK. Formacji tej grozi luka pokoleniowa. Bardzo rygorystyczne badania okresowe co roku eliminują wielu doświadczonych 50-60 letnich sokistów , którzy swoje zdrowie przecież stracili pracując z oddaniem na rzecz bezpieczeństwa. Wymogi zdrowotne i wyzwania dla szeregowego sokisty są takie jak w innych formacjach mundurowych. Niestety zarobki, uprawnienia (również emerytalne) NIE. Może wzorem większości krajów UE stwórzmy profesjonalną formację, która zadba o porządek na terenach kolejowych dla przyszłych pokoleń!

Komentarz został ukrytyrozwiń
BOLO
  • BOLO
  • 06.01.2012 12:00

Policjanci powinni takich bydlaków solidnie spałować

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.