Facebook Google+ Twitter

Mazowsze da się lubić

Wiemy już tak wiele o naszych piaszczystych nadmorskich plażach, mazurskich jeziorach i imponujących szczytach w Tatrach, a Polska to przecież szesnaście województw i każde z nich ma wiele do zaoferowania.

 / Fot. J.A.Kwiatkowski10 lat temu Polska dołączyła do innych europejskich państw skupionych w szeregach Unii. W 2004 roku oczekiwania były duże, a czy zostały spełnione? Minister Sportu i Turystyki, Andrzej Biernat twierdzi, że w jego sektorze na pewno i trudno się z nim spierać gdyż liczby mówią same za siebie. Po wielkim skoku popularności w trakcie Euro 2012, turystyka w Polsce nie traci na znaczeniu, a wręcz przeciwnie, nieustannie się rozwija. Te zachęcające prognozy motywują do działania reklamodawców i marketingowców, którzy co sezon prezentują efekty swojej pracy nie tylko w ojczyźnie, ale także poza jej granicami w krajach takich jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Szwecja, Belgia, Dania, Holandia, Irlandia, Włochy, Hiszpania, Rosja, Czechy i Ukraina, ale również Japonia, Chiny czy Indie.

Wspólne wysiłki Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej i jej mazowieckiego oddziału zaprezentowane zostały na czwartkowej konferencji prasowej w kinie Kultura stanowiącej podsumowanie prowadzonej kampanii „Bajkowy urlop w Polsce” w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem”. Ewaluacją sezonu turystycznego zajęli się Minister Andrzej Biernat i Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Po zapoznaniu się ze statystykami ruszyliśmy jednak na spotkanie z bajką pod przewodnictwem Rafała Szmytke, Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, który opowiedział o szczegółach kampanii jak i całego projektu.

Na ekranie zobaczyliśmy sceny z opowieści Andresena i braci Grimm, które wkomponowane zostały w krajobrazy szesnastu polskich województw. Miejsca, które w zależności od pory roku porównać można do gorących plaż w Miami lub zasypanego śniegiem Aspen stworzyły idealne tło dla baśniowych postaci. W województwie zachodniopomorskim spotkaliśmy, więc piratów, w warmińsko-mazurskim dostrzegliśmy syrenę, na skałkach w świętokrzyskim turystom warkocz rzucała Roszpunka, a w łódzkim pantofelki na bal wybierał Kopciuszek. Na innych plakatach rozpoznać można także mknącego przez las Czerwonego Kapturka, smakującą polskie jabłka Królewnę Śnieżkę, zmierzających saniami na zamek Królowej Śniegu Gerdę i Kaja, a także wielu innych bohaterów.Podobno każdy z nas ma w sobie coś z dziecka i może właśnie to sprawia, że kupuję tę kampanię w całości; podoba mi się zarówno pomysł jak i realizacja.

Podobno każdy z nas ma w sobie coś z dziecka i może właśnie to sprawia, że kupuję tę kampanię w całości; podoba mi się zarówno pomysł jak i realizacja. Więcej informacji na temat tego przedsięwzięcia znaleźć można pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=Ef16BfkbYOs

MODA NA MAZOWSZE
Dalsza część spotkania w kinie upłynęła pod hasłem „Moda na Mazowsze”. Innowacyjny projekt ma na celu wypromowanie walorów regionu w zakresie designu, podróży i kulinarii. Wszystko co wyzwala emocje i angażuje zmysły jest przedmiotem zainteresowania organizatorów tej akcji, którzy dzięki dokładnemu zbadaniu potencjału Mazowsza odkryli szereg zupełnie nowych atrakcji turystycznych. Miejsca, w których jednocześnie poczuć można prawdziwą historię i powiew nowoczesności pozostawiają w świadomości niezapomniane wrażenia, zapach lawendy, smak szarlotki, świeżego mleka czy wina, które nie odbiega wcale od zagranicznych standardów. To z Mazowsza przywozimy do domu prawdziwy chleb na zakwasie i słodki pszczeli miód.

 / Fot. J.A.KwiatkowskiPod niebieskim szyldem w folkowym stylu stworzono także specjalną kolekcję odzieży i przedmiotów inspirowanych tradycją ludową tego obszaru. Konstancińskie wycinanki, kolorowe pasy, kurpiowskie zdobienia czy wilanowskie hafty odnajdziemy w dwunastu strojach zaprojektowanych przez Annę Leę Chojnacką. Wbrew pozorom nie są to jednak stroje ludowe, a propozycje idące w zgodzie z duchem czasu i obecnymi trendami. Modele i modelki prezentujący kolekcje podczas konferencji pokazali się w czterech różnych zestawach, spośród których na szczególną uwagę zasłużyła żółta marynarka z czarnym wilanowskim wzorem – idealne połączenie wygody, mody i folkloru.

Po konferencji, przenieśliśmy się na skwer Hoovera, aby wziąć udział w akcji ambientowej, w ramach której można zawalczyć o zostanie twarzą regionu. Z mazowieckimi rekwizytami do zdjęć pozowali m.in. Minister Sportu i Turystyki - Andrzej Biernat, aktorka - Joanna Koroniewska, a także wszyscy chętni i odważni. Szczegóły konkursu dostępne są pod linkiem: http://www.pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/zostan-twarza-mazowieckiego

 / Fot. J.A.KwiatkowskiDla tych co od pozowania przed obiektywem wolą zakupy, stoisko ze skarbami Mazowsza przygotowała „Folkownia”. Na straganie można było zaopatrzyć się w torebki, biżuterię, a także elementy wystroju wnętrz takie jak porcelanowy serwis, poduszki czy pufy. Wzrok przykuwały obecny w propozycjach wzór wilanowski i prostota barw ograniczająca się w większości przypadków do bieli i czerni.

Mam nadzieję, że takie przedsięwzięcia będą sukcesywnie i skutecznie zmieniać świadomość i wiedzę o regionie mazowieckim, a w efekcie przyciągać coraz więcej turystów. Jak się okazuje, nie tylko góry i morze są gwarantem dobrze spędzonego czasu w granicach naszego kraju.

Tekst: Olga Orzechowska

Fotografie: J.A.Kwiatkowski

Więcej informacji: http://modanamazowsze.pl

Oficjalny profil POT: https://www.facebook.com/PolskaOrganizacjaTurystycznaOficjanlyFanPage?fref=ts

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.