Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

5829 miejsce

Media i instrumentalne traktowanie ciała kobiet

Nagość kobiety stała się w dzisiejszych czasach elementem ozdobnym. Odważnie rozebrana kobieta, wyeksponowane ciało umieszczone na gigantycznych bilbordach ma sprawić przyjemność mężczyznom oraz zmotywować kobiety do dbania o swoje walory.

Wizerunek kobiety widniejący na plakietce amerykańskiej sondy kosmicznej Pioneer 10 / Fot. wikipedia.org
We współczesnym społeczeństwie ciało staje się płaszczyzną przyjemności. Kobiecość jest kojarzona głównie z wyglądem zewnętrznym. Obraz, który widzimy w lustrze, ma być odbiciem obrazów pokazywanych w mediach, reklamach. Ciało w kulturze XXI wieku stało się pewnego rodzaju przepustką do akceptacji, samopoznania, prezencji, budującą nową tożsamość.
Każda część ciała kobiet służy do wypromowania nowych produktów na rynku przy użyciu jej seksualności.

W większości reklam kobiety występują w roli dodatku do produktu, z taką sytuacją mamy do czynienia na przykład w niektórych reklamach samochodów. Innym typem reklamy wykorzystującej znaczenie seksualne są reklamy perfum. Kobiety – podmioty i przedmioty seksualnego pożądania na fotografiach przedstawiane są jako "apetyczne", "smaczne" (błyszczące usta, zdrowa cera, wrażenie świeżości), poddające się erotycznym fantazjom.

Przykry jest sam fakt, iż w Polsce wykorzystywanie nagości w świecie reklam jest o wiele bardziej częsty i intensywny niż w innych zakątkach świata. Postawa pewnego rodzaju akceptacji nagości w każdym miejscu prowadzi do szerzenia wizerunku kobiety jako narzędzia, przedmiotu, służącego do wypromowania "czegoś". Najbardziej uderzających cech współczesnej kultury współczesnej jest właśnie "pornografia" kultury. W wielu reklamach ciało kobiety i seks z kobietą staje się towarem – dodatkiem do samochodów, drukarek, komputerów. Wykorzystuje się tutaj mniej lub bardziej wulgarne skojarzenia i metafory seksualne. Równie seksualne są reklamy perfum. Perfumy stają się miejscem wytwarzania pragnień seksualnych. Nazwy perfum obiecują erotyzm i romans. Reklamy perfum posługują się nagim kobiecym ciałem, dokonując przy tym jego fragmentaryzacji.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Magdalena Kowalczuk
  • Magdalena Kowalczuk
  • 05.11.2010 23:25

Artykuł godny polecenia... naprawdę warto przeczytać.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jan Wolski
  • Jan Wolski
  • 30.09.2010 20:04

Artykuł interesujący. Polecam!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.