Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

42186 miejsce

Media przed wyborami. Nowe tytuły wesprą polityków? Cz. 1

Gorący przedwyborczy okres sprzyja powstawaniu nowych tytułów prasowych, które mogą wspierać daną partię albo poszczególnych kandydatów.

Siedziba "Rzeczpospolitej" przy ul. Prostej w Warszawie / Fot. Hiuppo/GNU Licencji Wolnej Dokumentacji, w wersji 1.2 lub nowszej "Gazeta Polska" to tytuł znanego tygodnika, którego redaktorem jest Tomasz Sakiewicz. Szczególnym zainteresowaniem gazeta zaczęła cieszyć się po katastrofie smoleńskiej, gdy to zaczęła prowadzić dziennikarskie śledztwo w celu wyjaśnienia jej przyczyn. W gazecie publikują publicyści o prawicowych poglądach. 9 września ma ukazać się nowy tabloid "Gazeta Polska Codziennie", który będzie ukazywał się sześć razy w tygodniu.

Nakład dziennika ma wynosić 200 tys. egzemplarzy. "Jest nas już wystarczająco dużo, by utrzymać codzienną gazetę. Potrzeba jednak środków na rozruch. Od dziś każdy kupiony egzemplarz "Gazety Polskiej" staje się cegiełką na nową gazetę" - pisał na portalu Niezależna.pl Tomasz Sakiewicz, który ma być także redaktorem nowego dziennika. Katarzyna Hejke, zastępca redaktora tygodnika i nowego tytułu, powiedziała "Rzeczpospolitej", że w nowym tabloidzie brak będzie miejsca na plotki ze świata gwiazd, a wypełniać go będą treści polityczne.

W lutym tego roku na rynku pojawił się tygodnik Presspubliki pt. "Uważam Rze. Inaczej Pisane". Cieszy się sporą popularnością. W każdym numerze można znaleźć wywiad przeprowadzony przez dziennikarzy Michała i Jacka Karnowskich ze znanymi politykami. Z tygodnikiem związani są także m.in.: Robert Mazurek, Igor Zalewski, Piotr Zaremba, Bronisław Wildstein, Dorota Gawryluk czy Waldemar Łysiak.

Redaktorem naczelnym gazety jest Paweł Lisicki. "Uważam Rze. Inaczej Pisane" ma charakter konserwatywny i jest odpowiedzią na zapotrzebowanie na tygodnik, którzy tworzą dziennikarze o prawicowych poglądach. Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, tygodnik w czerwcu pod względem sprzedażowym wyprzedził "Politykę", "Newsweek" i "Wprost". Jego sprzedaż wynosiła wtedy 131, 7 tys. egzemplarzy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Z pewnością to nie koniec twórczości w tej materii. Jeszcze ma dojść telewizja...

Komentarz został ukrytyrozwiń
program
  • program
  • 19.08.2011 23:17

program Jana Pospieszalskiego ma wrócić na antenę TVP, to dobrze -debata publiczna domaga się proggramu o takiej wrażliwości konserwatywnej

Komentarz został ukrytyrozwiń

Już dla samej równowagi sił: - Polsce potrzebna jest Lewica i prasa lewicowo -liberalna! Po "czwartej sile" medialnej prawicowo-konserwatywnej przestałem oczekiwać na pozytywne zmiany w Polsce i na arenie politycznej w świecie!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.