Facebook Google+ Twitter

"Miasto 44" - Sprawdź, jak powstawała ścieżka dźwiękowa

Ponad 3 tysiące godzin spędzonych na montażu dźwięku, kilkanaście miesięcy pracy ekipy specjalistów ze studia CAFE OLE, do 20 torów dźwiękowych na planie równocześnie i 5 tygodni miksowania finalnej wersji - tak powstała ścieżka dźwiękowa "Miasta 44", który 19 września wejdzie do kin w całej Polsce, a w tym tygodniu stanie do konkursu głównego Festiwalu Filmowego w Gdyni.

 / Fot. youtube/print screenTeraz, gdy film dostępny będzie dla szerokiej publiczności na wielkim ekranie, widzowie przekonają się jak olbrzymi ładunek emocjonalny niosą nie tylko dojmujące realizmem zdjęcia, ale także niezwykły realizm dźwięku. "Miasto 44" w reżyserii Jana Komasy to jedna z najbardziej skomplikowanych i niezwykłych produkcji pod względem warstwy dźwiękowej w polskim kinie, wypracowanej według najlepszych światowych standardów.

"Dźwięk jest w filmie potężnym nośnikiem emocji, niewidzialnym elementem narracji, bez którego nie byłoby magii kina. Miasto 44 jest pod tym względem produkcją absolutnie wyjątkową. Po bardzo trudnej produkcji pierwszego na świecie dramatu wojennego non fiction "Powstanie Warszawskie" była to dla nas jeszcze trudniejsza i jak dotąd najbardziej wymagająca realizacja dźwięku w filmie. Trudność wynikała z niezwykle dynamicznej akcji, zdominowanej przez sceny zbiorowe i niespotykanego szczegółu w warstwie dźwiękowej. Chcieliśmy nie tylko oddać realizm tamtego czasu, ale też stworzyć magiczny klimat tego filmu - pełnego kolaży i nierealnych, niemal baśniowych scen" - mówi Bartosz (Bartez) Putkiewicz, odpowiedzialny za dźwięk "Miasta 44", współtwórca i współwłaściciel Cafe Ole, jednego z największych studiów dźwiękowych w Polsce, które pracowało nad ścieżką dźwiękową filmu.

Przy tworzeniu ścieżki dźwiękowej filmu odtworzono setki realistycznych dźwięków m.in. prawdziwe odgłosy strzałów z różnych rodzajów broni z okresu II wojny światowej. Na planie nagrywano do 20 torów dźwiękowych jednocześnie, w tym do 15 mikrofonów indywidualnych, a zanim film trafił do postprodukcji przygotowano aż 10 roboczych wersji ścieżki dźwiękowej, w porównaniu do 2-3, które powstają zazwyczaj. Same "gwary", czyli głosy osób znajdujących się w tle i często zupełnie niewidocznych, nagrywano dwa tygodnie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.