Facebook Google+ Twitter

Microsoft zmienia wizerunek. Koniec "Wingrozy"?

Podczas gdy Apple został swoistym królem marketingu branży informatycznej, Microsoft pozostał w tyle. Jednak gigant z Redmond nie zamierza poddawać się tak szybko.

 / Fot. Johannes Hemmerlein/Public domainPaździernik tego roku bez wątpienia musiał być wielkim świętem dla fanów Microsoftu. Premierę miał Windows 8, zadebiutował ich pierwszy tablet Microsoft Surface (wraz z systemem Windows RT przeznaczonym dla tego typu urządzeń) oraz pojawił się nowy Windows Phone. Firma ewidentnie stawia sobie większy cel - zerwanie ze starym wizerunkiem i budowę nowoczesnego stylu marki, który pozwoli Microsoftowi zebrać grupę naprawdę oddanych fanów.

Problemy Microsoftu i sojusz z Nokią


Większość czytelników na pewno kojarzy negatywne opinie krążące na temat produktów Microsoftu. Większości wersji Windowsa zarzucano dużą awaryjność, niestabilność etc. (stąd popularny swego czasu termin "Wingroza"), a Internet Explorer stał się już w sieci wręcz symbolem najwolniejszej i najmniej wygodnej przeglądarki (w sieci wciąż krąży ogromna ilość żartów i drwin na jego temat z najpopularniejszym "IE służy tylko do ściągania innych przeglądarek" na czele). Masa (często bardzo nieprzychylnych) plotek i legend, które narodziły się wokół postaci Billa Gatesa (chociażby przesłuchanie z lat 90. dotyczące prób monopolizowania rynku) także w tej sytuacji nie pomaga. Tego rodzaju bagaż negatywnych opinii musiał zacząć przeszkadzać Microsoftowi bardziej niż kiedykolwiek.

Zwłaszcza, że przez ostatnie lata Apple popisywał się naprawdę genialnym marketingiem i wynikami sprzedaży. Wspierana autorytetem Steve'a Jobsa, firma przez lata wypracowała sobie idealny wizerunek, dzięki któremu produkty z "i" w nazwie stały się symbolem nowoczesności, prostoty, bogactwa itp. Można nie lubić Apple'a, jednak trzeba przyznać, że marka, która budzi aż tak skrajne emocje jest istotna na rynku.

Innym produktem, który na pewno też spędzał zarządowi Microsoftu sen z powiek, jest (należący do Google'a) system dla urządzeń mobilnych Android. Obecnie sześćdziesiąt cztery procent rynku stanowią urządzenia sygnowane zielonym robotem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Z MS jak z każdym innym imperium - "solidna zmiana wizerunku" zapoczątkowała upadek...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.