Facebook Google+ Twitter

Mieć czy być?

9 grudnia na Uniwersytecie Warszawskim, odbyło się seminarium „Własność prywatna w epoce internetu i globalizacji”.

W atmosferze akademickiej dyskusji, goście ze świata nauki, biznesu i mediów zastanawiali się nad różnymi wymiarami zagadnienia własności we współczesnym świecie, wynikającymi z niej prawami i obowiązkami. Patronat nad wydarzeniem objął Minister Skarbu Państwa – Aleksander Grad.

Własność znana i nie znana

Seminarium otworzył podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa - Michał Chyczewski, który wprowadził gości w omawianą tematykę. Z badań opinii publicznej wynika, że Polacy są zdecydowanymi zwolennikami własności prywatnej, zwłaszcza w kontekście powiększania osobistego majątku. Dobrze również oceniają sektor prywatnych firm. Aż 75 proc. badanych uważa, że ich istnienie jest korzystne dla rozwoju społeczeństwa. Polacy gorzej oceniają natomiast proces prywatyzacji, chociaż w ostatnich latach zaczynają patrzeć na przekształcenia własnościowe bardziej pragmatycznie. Uważają również, że prywatyzacja była potrzebna, aby gospodarka nabrała rozpędu. Zdaniem Marcina Polaka, prezesa Fundacji Teraz Edukacja, oceny procesu prywatyzacji są oparte na emocjach, a nie na wiedzy ekonomicznej. Wyniki tych badań świadczą o niskiej świadomości ekonomicznej społeczeństwa. Zdanie to podzielił Dariusz Żuk, prezes Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Zauważył, iż Polakom brakuje odwagi na rynku. Tylko 2 proc. absolwentów po ukończeniu studiów decyduje się na założenie własnej firmy (podczas gdy w Stanach Zjednoczonych, na niektórych uczelniach, współczynnik ten dochodzi nawet do 40 proc. absolwentów). Studenci nie są świadomi wszystkich możliwości, jakie daje im praca na własny rachunek. Myślą przede wszystkim skąd wziąć pieniądze na firmę, nie zaś o tym, czy ich pomysł na biznes jest realistyczny i dobrze dopracowany. A to właśnie stanowi klucz do sukcesu na rynku. Żuk zauważył, że młodzi ludzie powinni również dostrzec możliwości, jakie dają im różnego rodzaju fundusze wspierające młody biznes. Kluczem do przedsiębiorczej Polski jest zatem edukacja i promowanie zachowań przedsiębiorczych, także przez państwo.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.