Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

28117 miejsce

Międzynarodowa inicjatywa wolontariacka Schwarzkopf Professional

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-08-01 12:04

Pierwsza edycja międzynarodowego programu „Shaping Futures” trwa właśnie w Siedlcach. Jego celem jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą przyszłość poprzez naukę zawodu fryzjera.

21 lipca 2014 na terenie SOS Wioski Dziecięcej w Siedlcach rozpoczęły się warsztaty w ramach programu „Shaping Futures”. Ta międzynarodowa inicjatywa Schwarzkopf Professional w tym roku po raz pierwszy odbywa się w Polsce.
W 10. dniowym szkoleniu bierze udział 14 podopiecznych Stowarzyszenia. Podczas spotkań pod okiem stylistów Schwarzkopf Professional zakwalifikowane do programu młode dziewczyny poznają podstawowe techniki fryzjerskie, pozyskują fachową wiedzę na temat zabiegów stylizacyjnych i pielęgnacyjnych. Trenerzy nie tylko zaszczepiają w młodzieży pasję do tego zawodu, ale także dzielą się swoimi doświadczeniami i praktyką pracy w salonie.

– Fryzjer to bez wątpienia przyszłościowy zawód. Najważniejsze to wykonywać go
z pasją, zaangażowaniem i kreatywnością. Chcemy o tym przekonać młodych ludzi, poprzez umożliwienie im kontaktu z ekspertami oraz budowanie silnej relacji mistrz-uczeń – informuje Paweł Zaorski, General Manager Schwarzkopf Professional. – Co ważne, wszystkie kursantki chcemy uczyć tajników zawodu, a niektórym z nich stworzymy faktyczną szansę rozwoju kariery po zakończeniu programu. Miejmy nadzieję, że dzięki wiedzy i praktyce, którą zdobędą pod naszym okiem, zrobią pierwszy krok, by zmienić swoją przyszłość na lepszą – dodaje.

Podopieczni SOS Wiosek Dziecięcych to dzieci porzucone i osierocone, nierzadko po bardzo trudnych przejściach. Naszym celem jest to, by wyrosły na szczęśliwych
i samodzielnych ludzi. Projekt „Shaping Futures” to dla nich wielka szansa. Dzięki zajęciom z wolontariuszami dziewczęta dowiedziały się wiele o swoim wymarzonym zawodzie, wiele się nauczyły i spotkały wspaniałych ludzi. Widać, że dzięki udziałowi w projekcie stały się także bardziej pewne siebie i odważniej patrzą w przyszłość. - mówi Karolina Kamińska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce - cieszymy się, że są takie firmy jak Henkel, których pracownikom leży na sercu los potrzebujących dzieci.

Dla dwóch najzdolniejszych uczestniczek inicjatywy, wykazujących się największym zacięciem do poznawania tajników warsztatu fryzjera, przygotowano mocne wejście na drogę kariery. Oznacza to podjęcie 2-letniej edukacji w szkole fryzjerskiej, udział w licznych warsztatach, otrzymanie profesjonalnej wyprawki, czyli zestawu podstawowych narzędzi fryzjerskich oraz pomoc ze strony firmy w odbywaniu fryzjerskich praktyk.

***

Program „Shaping Futures” to wolontariacka inicjatywa należącej do firmy Henkel marki Schwarzkopf Professional. Celem programu jest stworzenie młodym ludziom szans na lepszą przyszłość poprzez naukę zawodu fryzjera. Program realizowany jest od 2008 r., a od 2010 r. we współpracy ze stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce. Jednym z ekspertów zaangażowanych w międzynarodowe działania
w ramach programu jest ambasadorka Schwarzkopf Professional, Anna Kulec-Karampotis, znana z działalności charytatywnej właścicielka sieci ponad 60 salonów fryzjerskich Trendy Hair Fashion. Anna Kulec-Karampotis uczestniczyła w programie w 2013 r. ucząc podstaw technik fryzjerskich młodzież z SOS Wioski Dziecięcej
w Republice Południowej Afryki. Po jego zakończeniu z własnej inicjatywy zaprosiła do Polski troje uczestników, którzy odbyli w salonie Trendy Hair Fashion
6-miesięczne praktyki.

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce to organizacja działająca od blisko 70 lat
w 133 krajach. Niesie pomoc dzieciom tworząc rodzinne formy opieki zastępczej nazywane SOS Wioskami Dziecięcymi. Prowadzi skierowane do rodzin zagrożonych rozpadem programy wsparcia oraz wspólnoty młodzieżowe, w których młodzi ludzie opuszczający Wioski SOS pod okiem opiekunów uczą się samodzielnego życia.
W bieżącym roku SOS Wioska Dziecięca w Biłgoraju, jedna z objętych programem „Shaping Futures”, obchodzi swoje 30-lecie istnienia. Jest to najstarsza SOS Wioska Dziecięca w Polsce.


Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2013 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,5 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.



Kontakt dla prasy:
Dorota Strosznajder Klaudia Mencina
Henkel Polska Sp. z o.o. Solski Burson-Marsteller
tel: (022) 565 66 65 tel: (022) 242 86 40
dorota.strosznajder@pl.henkel.com kmencina@solskibm.pl

Anna Choszcz-Sendrowska
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce
tel: 600 942 306
anna.choszcz-sendrowska@sos-wd.org

(Wojciech Sobczak-Wojeński)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.