Facebook Google+ Twitter

Mieszkańcy gminy Kołczygłowy maszerują z kijkami po zdrowie

Przygoda z kijkami w Kołczygłowach rozpoczęła się pod koniec grudnia 2008 r. Tę prostą dyscyplinę sportu uprawiają niemal wszyscy, bez względu na wiek i kondycję fizyczną.

 / Fot. Uwe Zucchi PAP/DPAProwadząc aktywny tryb życia chronimy swoje zdrowie, a także możemy pozbyć się wielu chorób. Jak pisze Michał Tombak: „zdrowie to przede wszystkim ścisły związek tego, co jemy, z tym jak oddychamy, jak dbamy o nasze ciało i psychikę". Dziś propozycja, jak zadbać i o ciało, i o psychikę...

Zdrowie człowieka


Nic nie zastąpi aktywności ruchowej, więc zainteresowanie nordic walking w Kołczygłowach jest zjawiskiem bardzo pozytywnym. Mieszkańcy gminy zaczęli bardziej dbać o swoje zdrowie i kondycję fizyczną, dostrzegli korzyści jakie niesie za sobą uprawianie aktywności ruchowej. Coraz częściej osoby młode i dorosłe wybierają czynne, a nie bierne, spędzanie swojego czasu wolnego. Wszystko zaczęło się 27 grudnia 2008 r., podczas III Biegu Sylwestrowego.

Organizatorzy imprezy (Zespół Szkół w Kołczygłowach) w programie przewidzieli I Pomorski Nordic Walking Festival, w którym udział mógł wziąć każdy chętny, posiadający kijki. Tego dnia tylko nieliczni uczestnicy posiadali profesjonalny sprzęt, niektórzy zastąpili kijki zwykłymi trzonkami od miotły, ale frekwencja za to była spora. Cel został osiągnięty , od tamtej pory zainteresowanie tą dyscypliną wzrosło. Coraz
większe grono osób spędza wolny czas, maszerując z profesjonalnymi kijkami.

Chodziarze mówią: – Maszerujemy dla poprawienia swojej kondycji i zdrowia, a przy okazji możemy spalić kalorie. Maszerujemy, bo jest to bardzo prosta i przyjemna forma ruchu. Możemy chodzić w grupie, co jest bardziej mobilizujące i szybciej upływa czas. Staramy się maszerować codziennie, ok. godzinę, a jak jest piękna pogoda to nawet potrafimy tak ze trzy godziny wędrować – dodają.

Aspekty zdrowotne uprawiania nordic walking

Od kobiet aktywnie uprawiających ten sport usłyszałam wiele pozytywów na temat marszu z kijkami:
- jest nieskomplikowany i szybki do nauczenia
- jest podstawą zapobiegania chorobom
- jest prostą formą rehabilitacji
- jest optymalnym kardiotreningiem przy redukcji masy ciała
- odciąża cały aparat ruchowy do 30 proc. (po płaskim podłożu ponad 10 ton na godzinę, podczas podejść ponad 20 ton na godzinę, podczas zejść ponad 30 ton na godzinę)
- redukuje obciążenie stawu skokowego, kolanowego, biodrowego i kręgosłupa, co jest szczególnie ważne dla osób otyłych, po operacjach lub ze zwyrodnieniami
- koryguje postawę i podnosi sprawność fizyczną
- poprawia sprawność układu krążenia
- odpręża i poprawia stabilność na nierównych i śliskich powierzchniach
- pobudza do pracy ponad 90 proc. mięśni
- zwiększa spalanie kalorii nawet o 100 proc. w porównaniu ze zwykłym poruszaniem się
- wzmacnia umięśnienie całego ciała
- poprawia kondycje ruchową
- wzmacnia system immunologiczny
- obniża cholesterol

Jeśli ktoś nie wierzy w te cudowne obietnice, powinien przekonać się jak w praktyce sprawdza się nordic walking.

Zacznij się ruszać, a efekty zaobserwujesz na własnym ciele. Nie patrz na innych aktywnych ludzi z zazdrością, tylko weź zdrowie w swoje ręce, czas najwyższy! Najlepszym zabezpieczeniem na starość są prozdrowotne zachowania, oparte na aktywności ruchowej ukształtowanej w młodości i podtrzymywane w wieku dojrzałym.

Czytaj także: Nordic walking receptą na spadek formy
Chodzący z kijkami

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.